تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

همکاری دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش منحصر به برگزاری کنکور نیست

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که همکاری میان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تنها در برگزاری کنکور محدود نمی‌شود، گفت: ما در حوزه آموزش و هم افزایی میان این دو وزارتخانه نیازمند بازنگری‌های اساسی هستیم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر مسعود برومند، در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی با بیان این که امسال هم مانند سال‌های گذشته هفته‌ "پژوهش" را از مدارس آغاز کردیم، اظهار کرد: اعتقاد دارم پژوهش از مدرسه آغاز می‌شود و ما آن چه که در هفته‌ پژوهش به دنبال آن هستیم توسعه برای فرهنگ پژوهش در جامعه است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به این که تجلیل از پژوهشگران یکی از اقدامات موثر برای فرهنگسازی در این حوزه است، یادآور شد: چرا که حضور پژوهشگر در جوامع الزامی است. از این رو زمانی که قصد داریم به سمت فرهنگسازی به سوی پژوهش پیش برویم باید این فعالیت از مدارس آغاز شود.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فرایند نوآوری، خاطر نشان کرد: انتهای نوآوری خلق ثروت ملی است که این امر از سوی کارآفرینانی که ریسک پذیر هستند و کاستی‌ها را می‌بینند و راه‌حل‌ها را پیدا می‌کنند صورت می‌گیرد.

 

به گفته وی چنین کار آفرینانی ثروت ملی ایجاد می‌کنند ولی ما آنها را نمی شناسیم اما اگر چه این افراد دیده و تقدیر نمی‌شوند  ولی به تلاش خود ادامه می‌دهند.

 

برومند با تاکید بر این که بخشی از این کار آفرینان در فضای دانشگاه رشد می‌کنند، گفت‌:  ولی قبل از آن، این افراد در مدارس یعنی در جایی که شخصیت آنها شکل می‌گیرد پرورش می یابند.

 

وی تاکید کرد: بر این اساس اگر ما به دنبال افراد ریسک پذیری هستیم که کار تیمی را یک فرصت می‌دانند  و چالش‌ها را پیدا می‌کنند باید از مدارس آغاز کنیم. بر این اساس روز اول هفته‌ ملی "پژوهش" از مدارس آغاز می‌شود.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه، اضافه کرد: در اولین روز از هفته‌ پژوهش همچنین از دانشگاه‌ها خواسته شد که درهای دانشگاه‌ها را به روی دانش‌آموزان باز کنند، چرا که این امر موجب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان خواهد شد.

 

وی در ‌عین ‌حال با تاکید بر ضرورت افزایش هم افزایی میان وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش گفت‌: همکاری این دو وزارتخانه تنها در برگزاری کنکور نیست، ‌ بلکه باید سطح همکاری ها گسترش بیشتری یابد.

 

برومند با بیان این که آموزش در دو وزارتخانه علوم، و آموزش و پرورش و همچنین در دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری اساسی است، خاطر نشان کرد: امروز آموزش و پژوهش از یکدیگر جدا نیستند، چرا که  آن چه که در حین پژوهش یاد گرفته می‌شود هرگز فراموش نخواهد شد و زمانی که دانش‌آموز جواب سوالات خود را پیدا می‌کند در بخشی از ذهن او باقی می ماند و پاک شدنی نیست.

 

وی یادآور شد: دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه تجزیه و تحلیل منطقی انجام دهند یعنی چیزی که امروزه ما به آن نیاز مند هستیم.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که امروزه باید میان وزارتخانه‌های علوم و وزارت آموزش و پرورش تقسیم کار ملی صورت گیرد، گفت‌: در این راستا ما نه تنها کارآفرینان را دست کم نمی گیریم، ‌ بلکه دانش‌آموزان را نیز امروز دست کم نخواهیم گرفت.

 

برومند با اشاره به برگزاری مسابقه هنری در حوزه پژوهش، خاطر نشان کرد: در این مسابقه که در حوزه‌های عکس، انیمیشن و کاریکاتور در مقاطع دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار شد، د و هزار و ۴۰۰ اثر ارسال شد و ما در بررسی این آثار متوجه شدیم که دانش‌آموزان چیزهایی را می بینند که ما به راحتی از کنار آن می گذریم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics