تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دبیر خانه کارگر تهران:

دولت قبل برای تولید برنامه‌ای نداشت

دبیر خانه کارگر تهران می‌گوید، تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی همچون ارج، داروگر و صنایع کاشی و سرامیک با بیش از نیم قرن عمر نشان دهنده آن است که یک سیاست و برنامه جامع تولید محور در دولت گذشته وجود نداشت.

«اسماعیل حق پرستی» دبیر خانه کارگر تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی همچون ارج، داروگر و صنایع کاشی و سرامیک با بیش ازنیم قرن عمر نشان دهنده آن است که یک سیاست و برنامه جامع تولید محور در دولت گذشته وجود نداشت.

 

حق پرستی با بیان اینکه تولید از یک پیکره واحد و نظام مند برخوردار است، گفت: دولت‌های نهم و دهم به جای اینکه بر این پیکره نظارت داشته باشند سعی داشتند تولید را در یک فرایند رانتی قرار دهند و فقط نزدیکان خود را از مواهب آن فربه کنند.

 

دبیر خانه کارگر تهران با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج، تصریح کرد: به عنوان مثال کارخانه ارج قلب تپنده تولیدِ لوازم خانگی کشور بود اما نگرش تجاری سازی و ارجحیت دادن به سرمایه سالاری در دولت قبل موجب شد که این کارخانه هم اکنون به وضعیت فعلی دچار شود و کارگران باقیمانده آن امروز دغدغه جدی تامین نان شب خانواده‌خود را پیدا کنند.

 

حق پرستی با بیان اینکه کارگران اولین قربانیان تولید ستیزی هستند، گفت: دولت نهم و دهم به جای اینکه به فکر رونق دادن به تولید و حذف موانع پیش روی آن باشد، با حربه‌های مختلف دست به شوک درمانی زد و یارانه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع کرد ودر نتیجه امنیت شغلی کارگران طیف‌های مختلف صنعتی در معرض تهدید جدید قرار گرفت.

 

وی در پایان افزود: دولت یازهم در مجموع با کنترل سطح تورم، اصلاح نظام بانکی و قدم برداشتن در جهت توزیع عادلانه ثروت تا حدودی از فشار بر واحدهای تولیدی و به تبع آن از گرفتاری و فشار روانی کارگران کاسته است اما در مجموع باید گفت که تنها ادامه دادن همین سیاست‌های اقتصادی است که در آینده می‌تواند از فشار بر کارگران صنعتی بکاهد.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics