تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کارگران از چه روزی باید بیمه شوند؟

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: کارگران از همان روز اول اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و کارفرما هم از همان ماه اول باید نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران اقدام کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، کارفرمایان طبق ماده 39 قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه کارگران اقدام می کنند. در این قانون مقرر شده که کارفرما مکلف است تا پایان آخرین روز ماه بعد، فهرست و حق بیمه کارکنان را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هر فرد پس از آغاز بیمه پردازی می تواند از سازمان تأمین اجتماعی خدمات بیمه ای و درمانی خود را در چارچوب قوانین این سازمان مطالبه کند.

در صورتی که کارفرما در زمینه حق بیمه کارگران قصور کند، بیمه شده می تواند با اطلاع دادن به نزدیک ترین شعبه یا مرکز ارتباطات مردمی (1420) این سازمان، تقاضای خود را در خصوص مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.

 

سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

 

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics