تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نشانه هایی از کاهش ریسک پذیری سهام داران در بورس

شاخص بورس تهران طی معاملات روز دوشنبه با رشد اندک ۳۵واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۴۲۶ واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل‌ هم‌وزن که نوسان شرکت‌های کوچک‌تر را بهتر نشان می‌دهد با رشد ۴۴/ ۰ درصدی به عدد ۱۷ هزار و ۴۴۵ واحد رسید تا از ابتدای سال، رشد خیره‌ کننده ۱۱ درصدی را ثبت کرده باشد.

در حال حاضر با تثبیت شاخص کل در کانال ۷۹ هزار واحدی، نه تنها ارزش معاملات خرد بورس کاهش یافته است، بلکه هیجان خریداران حقیقی نیز کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. با این وجود، تقاضا برای نمادهای کوچک‌تر همچنان وجود دارد و به رغم کاهش هیجان بورس، فعالان بازار همچنان در فضایی پرریسک در این نمادها معامله می‌کنند.

نگاهی به معاملات بورس در روز دوشنبه نشان می‌دهد فعالان بازار نسبت به هفته گذشته محتاط‌تر شده‌اند و رفته رفته وارد فاز صبر می‌شوند. دلیل این موضوع را می‌توان در نگاه تکنیکال اغلب بورس‌بازان به بورس جست‌وجو کرد. رسیدن به محدوده‌های مقاومتی، بازگشایی قریب‌الوقوع نماد بانک صادرات و تشدید رفتارهای حمایتی حقوقی‌ها سه سیگنال مهمی هستند که بازار را محتاط‌تر کرده است.

خروج از کانال ۷۸ هزار واحدی

از آنجا که مبنای بنیادین قابل توجهی برای صعود بورس از ابتدای سال جاری وجود نداشته است، هیجان انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان مهم‌ترین‌ عامل برای ورود نقدینگی به بازار سهام دانست. در چنین فضایی، سطوح خاص قیمت‌ها و شاخص‌ها برای فعالان بازار اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. به بیان بهتر، اغلب فعالان بازار تحلیل‌های تکنیکال و فنی را برای ارزیابی وضعیت بازار سهام موثرتر می‌دانند.

منبع خبر: رادیو سهام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics