تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۹۲ درصدی مسکن در آذرماه/ رشد قیمت مسکن متوقف شد

بررسی معاملات مسکن پایتخت در آذرماه نشان می دهد میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در ماه گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۹۲ درصد و نسبت به آبان ماه امسال ۵ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار معاملات مسکن آذرماه تهران را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، در ماه گذشته ۶۹۵۰ فقره معامله مسکن به امضاء رسید و همچنین میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان برآورد شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در آبان ماه ۷۰۱۷ فقره معامله به ثبت رسید که با توجه به کاهش تعداد معاملات مسکن در آذرماه شاهد یک درصد کاهش بودیم. در زمینه قیمت نیز در آبان ماه میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بود که با توجه به افزایش این شاخص در تهران شاهد رشد ۵ درصدی میانگین قیمت مسکن هستیم.

 

این گزارش می افزاد: گران ترین منطقه پایتخت در آذرماه امسال ۲۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان در هر متر مربع در منطقه یک برآورد شده و ارزان ترین منطقه نیز با میانگین ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ اختصاص داشته است.

 

بیشترین تعداد معامله نیز در منطقه ۵ با ۸۷۹ فقره معامله به وقوع پیوسته و کمترین تعداد معامله مسکن نیز در منطقه ۱۹ با ۴۷ فقره تعیین شده است.

 

همچنین نگاهی به میانگین قیمت ها در سایر مناطق شهر تهران نشان می دهد در همه مناطق افزایش قیمت داشته ولی تعداد معاملات نسبت به ماه گذشته به میزان بسیار کمی کاهش داشته است.

 

بیشترین ریزش تعداد معاملات نسبت به ماه گذشته به منطقه ۵ با حدود ۱۰۰ فقره معامله اختصاص دارد.

 

گفتنی است در آذرماه سال گذشته میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۵ میلیون تومان اعلام شده بود که شاهد رشد ۹۲ درصدی در بخش میانگین قیمت و همچنین تعداد معاملات در آذرماه سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۴۹ فقره بود که در مقایسه با آذرماه سال جاری شاهد کاهش ۶۱ درصدی بوده است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics