تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش هزینه بیمه تکمیلی مبنایی منطقی دارد!

افزایش ۲.۵ برابری تعرفه‌های پزشکی بحث‌برانگیز شده است؛ به طوری که در پی اجرای قوانین جدید بیمه سلامت و کتاب تعرفه درمان، کارشناسان شرکت‌های مختلف بیمه که در ارتباط با افزایش شدید هزینه‌های بیمه درمان قرار دارند، نسبت به افزایش ضریب خسارت به بالای ۲۰۰ درصد و زیان شدید شرکت‌های بیمه و خروج بسیاری از مردم از بیمه تکمیلی هشدار داده‌اند.

در طرح جدیدی که اجرا شده، تعرفه خدمات پزشکی تغییر کرده و ضریب‌های کار در خدمات پزشکی نزدیک به ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده است. این در شرایطی است که محل هزینه‌کرد بیمه‌های خصوصی در بیمه درمان از محل دریافت حق بیمه از مردم است، بنابراین شرکت‌های بیمه برای این‌که پول خدمات پزشکی را پرداخت کنند، چاره‌ای ندارند جز این‌که حق بیمه تکمیلی را افزایش دهند.

در همین رابطه، محمدابراهیم امین، رییس‌کل بیمه مرکزی و معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: به طور طبیعی شرکت‌ها باید بتوانند حق بیمه‌ای بگیرند که خسارت‌ها را از آن طریق تامین کنند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که یعنی حق بیمه تکمیلی ۲.۵ برابر خواهد شد؟ عنوان کرد: به هرحال شرکت‌های بیمه باید بتوانند از محل حق بیمه‌ها، خسارت‌ها را بپردازند؛ بنا نیست که از جیب سهامداران خود خسارت دهند.

 

رییس‌کل بیمه مرکزی همچنین در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های بیمه یک قراردادی با بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات بیمه‌های تکمیلی دارند، اما در حال حاضر شرکت‌های بیمه از عمل به تعهداتشان سر باز می‌زنند. چرا این شرکت‌ها تمایلی ندارند این قرارداد بسته شود و خدمات بیمه تکمیلی را ارائه دهند؟ تصریح کرد: تا آن‌جایی که من اطلاع دارم، همه شرکت‌های بیمه‌ای که نیاز به خرید خدمات درمانی دارند، با بیمارستان‌هایی که خدمات را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند، قرارداد بستند.

امین متذکر شد: بالاخره اگر یک شرکت بیمه‌ای قرارداد بیمه تکمیلی می‌بندد، باید خدمات را از یک جایی بخرد تا عرضه کند.

 

وی ادامه داد: نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد، این است که این قراردادها همین‌طوری روی هوا بسته نمی‌شود، بلکه باید یک نیازی وجود داشته باشد.

 

معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: وقتی افراد از شرکت بیمه‌ای خدمات بیمه درمان تکمیلی بخواهند، برای مثال، هزار نفر از شرکت این خدمات را بخواهند، شرکت بیمه‌ای می‌رود با چند بیمارستان قرارداد می‌بندد. اگر کسی با شرکت بیمه‌ای قرارداد نبندد که دلیلی وجود ندارد برود با بیمارستان قرارداد ببندد.

 

امین متذکر شد: یک مصرف‌کننده‌ای باید وجود داشته باشد که شرکت بیمه‌ای برود برای او خدمات درمانی تهیه کند.

وی عنوان کرد: به دنبال افزایش تعرفه‌های درمانی، بسیاری از بیمه‌گذاران به دلیل این‌که حق بیمه‌شان بالا می‌رود، احتمال دارد از این‌که بیمه تکمیلی بخرند، انصراف دهند.

 

رییس‌کل بیمه مرکزی با بیان این‌که شرکت‌های بیمه اگر مشتری نداشته باشند، نیازی هم به خرید خدمات ندارند، تصریح کرد: شرکت‌های بیمه وقتی می‌روند خدمات درمانی از بیمارستان‌ها می‌خرند و قرارداد می‌بندد که قراردادهای بیمه تکمیلی داشته باشند یا قراردادهای قبلی‌ای که داشتند، تمدید شود.

 

امین خاطرنشان کرد: من گزارشی ندارم از این‌که کسی نیاز به خرید خدمات درمانی داشته باشد و قرارداد نبسته باشد.

 

منبع خبر: اکوویژن
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics