تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با ۱۴۰ واحد دانشگاهی، فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند در صنعت کار کنند

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه با ۱۴۰ واحد مهندسی دانشگاهی، فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند در صنعت مشغول به کار شوند، گفت: حلقه واسط دانشگاه و صنعت نهادهای واسط آموزشی هستند که زمینه کسب مهارت‌های لازم را برای فارغ‌التحصلان فراهم می‌کنند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر مهدی الیاسی امروز در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با بیان این‌که در توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه به دنبال هم تکاملی هستیم، افزود: در حال حاضر ۲۸۰۰ دانشگاه و تعداد قابل توجهی دانشگاه قابل احترام در تراز توسعه کشور داریم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت‌های لازم را برای کار در صنعت ندارند.

الیاسی با بیان این‌که مهارت‌آموزی دانشجویان جزو ماموریت‌های هیچ دانشگاهی در دنیا نیست، ادامه داد: میان دانشگاه و صنعت نهادهای واسط برای مهارت‌آموزی مورد نیاز است.

 

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی با تاکید بر اینکه با  ۱۴۰ واحد مهندسی دانشگاهی نمی‌توان وارد صنعت و مشغول به کار  شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند برای بخش‌های صنعتی دانش فنی تولید کنند.

 

الیاسی با بیان اینکه توسعه فناوری در دانشگاه‌ها با گرنت فناوری از سوی بخش صنعت محقق می‌شود، یادآور شد: این در حالی است که برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری گرنتی در این زمینه نداریم.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics