تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سازمان امور مالیاتی صورت حساب های مودیان را صحت سنجی می کند

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با تصویب ماده ۲۵ لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مقرر کردند پس از انقضای مواعید مذکور در ماده ۳ این قانون، صورتحسابهایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد معتبر نبوده و قابل استناد در مراجع قانونی نخواهد بود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری  مهر ، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با تصویب ماده ۲۵ لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مقرر کردند پس از انقضای مواعید مذکور در ماده ۳ این قانون، صورتحسابهایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد معتبر نبوده و قابل استناد در مراجع قانونی نخواهد بود.


طبق تبصره یک این ماده، ذی حسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در پذیرش اسناد هزینه ای، مفاد این ماده را رعایت نمایند.


همچنین طبق تبصره ۲ این ماده، سازمان امور مالیاتی مکلف شد امکان صحت سنجی صورت حساب های موضوع این ماده را برای خزانه داری کل، دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی فراهم کند.


وکلای ملت با تصویب ماده ۲۷ به سازمان امور مالیاتی اجازه دادند با رعایت قوانین اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و برنامه ششم توسعه، متناسب با ظرفیت فنی و اجرایی کشور نسبت به ایجاد شخصیت حقوقی خود انتظام تخصصی به منظور نظارت بر شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی و تنظیم مقررات و تعیین استانداردها و شاخص های توسعه نظام شبکه پایانه های فروشگاهی و صورت حساب الکترونیکی اقدام کند. 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics