تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

الحاقیه بیمه خودرو دارای تخفیف یا جریمه بیمه اصلی !

برخی مخاطبان گلایه می کنند چرا قراردادهای الحاقیه بیمه شخص ثالث خودرو دارای تخفیفات بیمه اصلی نیست. بیمه مرکزی در این باره توضیح داد.

برخی شرکتهای بیمه در صدور الحاقیه های بیمه شخص ثالث باعث نارضایتی شهروندان شده اند. برخی شهروندان در سرویس مشکلات مردم گلایه می کنند چرا شرکتهای بیمه قانون را در صدور الحاقیه شخص ثالث رعایت نمی کنند. مخاطبی که خود را رضا معرفی کرده در این باره در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته: با سلام هرساله با افزایش نرخ دیه دارندگان خودرو ملزم به خرید الحاقیه هستند ولی متاسفانه شرکتهای بیمه بدنبال سودجویی هستند.

 

در هنگام خرید الحاقیه متوجه شدم که تخفیف عدم استفاده از بیمه نامه در سالهای گذشته که برای سال اول 10 و برای سالهای بعدی 5 است را شامل نمی شود و فقط مدت زمان پایان بیمه نامه موثر است پس از سوال از بیمه گر گفتن این تخفیف محاسبه شده و در فرمول مستتر است ولی با مقایسه با یکی دوستان که همراه بنده بود و تعداد سال تخفیف بیشتر داشت و لی زمان پایان قرارداد مشابه داشت دیدم هیچ تفاوتی وجود ندارد. و این ظلم و .. شرکتهای بیمه است.

 

در این باره با رشیدی مسئول نظارت بر بیمه های خودرو بیمه مرکزی اذعان کرد

نباید اینطور عمل شود. شرکتهای بیمه باید حتما تخفیفات را لحاظ کنند. در صورتی که این تخفیفات را لحاظ نمی کنند مردم حتما به سامانه شکایات بیمه مرکزی در سایت بیمه مرکزی مراجعه کنند و شکایت خود را طرح کنند.

 

اگر شرکتهای بیمه بگویند الحاقیه شامل تخفیف نمی شود، چه باید کرد؟

الحاقیه، بخشی از قرارداد بیمه اصلی است. در قرارداد بیمه اصلی هر شرایطی وجود داشته باشد باید در الحاقیه نیز لحاظ شود.

 

یعنی مسایلی مانند جریمه دیرکرد هم که برخی از شهروندان به آن معترضند باید در صدور الحاقیه لحاظ شود؟

نه، برخی از شرکتهای بیمه مانند بیمه ایران این کار غیرقانونی را می کردند و می گفتند چون جریمه دیرکرد در بیمه نامه اصلی وجود دارد، باید در الحاقیه هم جریمه گرفت و جریمه دیرکرد الحاقیه از مردم می گرفتند. آنها حق نداشتند چنین جریمه ای بگیرند و این کار هم غیرقانونی است و قابل پیگیری است. در صورتی که مردم چنین جریمه ای را پرداخته اند یا به بیمه مربوطه مراجعه کرده و درخواست استرداد وجوه غیرقانونی را کنند یا با سامانه شکایت بیمه مرکزی، مشکل را مطرح کنند تا ما اقدام به پیگیری کنیم.

منبع خبر: خبر آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics