تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
سید حمید کلانتری:

افزایش حقوق‌‌کارگری نشان‌دهنده توجه دولت به قشر زحمتکش است

معاون وزیر کار گفت: با وجود مشکلات اقتصادی سال گذشته 630 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری امروز در مراسم گرامیداشت روز کارگر در اردبیل با بیان این مطلب اظهارکرد: 22 هزار شغل در سه سال گذشته در استان اردبیل ایجاد شده و این روند در کشور نشان می‌دهد که کارها برای رونق در حال حرکت است.

 

وی ادامه داد: این مدت با اقدام‌های انجام شده فضای کسب و کار بهبود یافته و رتبه کشور از 150 به 120 ارتقا یافته اما این امر برای دولت تدبیر و امید راضی‌کننده نبوده و باید این رتبه تا 60 ارتقا یابد.

 

معاون وزیر کار با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در ایجاد زمینه‌های شغلی افزود: 95 هزار تعاونی فعال در کشور  وجود دارد که این میزان همچنان باید افزایش یابد تا زمینه کسب و کار و اشتغال بیشتری در کشور ایجاد شود.

 

کلانتری با تاکید بر توجه دولت به مسایل کارگری گفت: با اینکه نرخ تورم در کشور 10 درصد بود اما میزان افزایش حقوق کارگری بالاتر از نرخ تورم و 14 درصد شد و این نشان از توجه دولت به قشر زحمتکش کارگری است.

 

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این مراسم با اشاره به ایجاد 22 هزار شغل در استان در سه سال گذشته گفت: 13 هزار و 125 نفر از این تعداد توسط بخش‌خصوصی، 5 هزار و 342 نفر در بخش تعاون و 3 هزار و 752 نفر نیز از طریق مشاغل خانگی صاحب کار شده‌اند. هم‌اکنون 98 هزار کارگر بیمه شده در استان اردبیل وجود دارد.

 

قاسم رحیمی اضافه کرد: سال گذشته با تزریق 2 هزار و 500 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان سه هزار و 500 شغل تثبیت شده و برای 300 نفر نیز زمینه شغلی جدید ایجاد شد.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics