تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
یک فعال رسانه‌ای:

چرا کارگران به روحانی رای می دهند؟

ابوتراب فاضل معتقد است معیشت، ستون اصلی زندگی کارگران بوده و رفتارهای سیاسی آنها را شکل می‌دهد و در راستای بهبود معیشت چهار سال گذشته است که کارگران به ادامه دولت روحانی رای می‌دهند.

ابوتراب فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: معیشت، ستون اصلی زندگی کارگران است و طبیعی است که همه رفتارهای اجتماعی و سیاسی کارگران بر اساس این شاخص شکل می‌گیرد و هویت پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: در مساله معیشت، علاوه بر دستمزد، بحث رفاه، بازنشستگی و بسته‌های حمایتی مطرح است و طبیعی است که اگر معیشت کارگران در خطر باشد، رفتارهای سیاسی ناشی از خطر را در پیش می‌گیرند.

 

فاضل افزود: در سالهای 84 تا  92، در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد اگر آمارهای مربوط به اشتغال را بررسی کنیم، می‌بینیم تقریبا نرخ ایجاد اشتغال نزدیک به صفر بوده‌است. این در حالی است که در آن سالها هم درآمد ارزی ایران بسیار بالا بود و هم در سال 83، قانون نظام جامع رفاه اجتماعی تصویب شده بود و بنابراین انتظار می‌رفت که یک پرش بلند در جهت ارتقاء معیشت فرودستان انجام شود.

 

این فعال رسانه‌ای در ادامه ناکارآمدی بسته های حمایتی ارائه شده در دولت احمدی نژاد را مطرح کرد و گفت: پروژه مسکن مهر که قرار بود ماوای بی‌پناهان باشد، به سرانجام نرسید و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، کلی تعهد برزمین مانده بر جای گذاشت. در حوزه سهام عدالت هم هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد.

 

وی ادامه داد: نتیجه این شد که در پایان سال 92، شاخص فقر مطلق به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که در همین سال، در آمارها،  حدود 26 میلیون ایرانی، زیر خط فقر  قرار دارند.

 

فاضل در ادامه به عملکرد روحانی در حیطه معیشت و حیات کارگران پرداخت و گفت: در دولت روحانی، تورم کنترل شد که خود این دستاورد بزرگی برای کارگران محسوب می‌شود، اشتغال نیز در همین یک دوره بیش از 8 سال احمدی‌نژاد رونق گرفت؛ در کنار آن صندوق‌های بازنشستگی که پیش از این حیاط خلوت سیاسی رانت خواران بود، صیانت شد.

 

وی در پایان گفت: مجموعه این عوامل سلبی و ایجابی، فضایی را به وجود آورده است که در شرایط فعلی، کارگران بدون تردید به روحانی رای خواهند داد.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics