تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازسازی اساسی در برابر چهار موسسه بزرگ حسابداری بریتانیا

پیشنهادها برای کاهش چیرگی چهار موسسه بزرگ حسابداری بریتانیا بر بازار حسابرسی دفاتر بنگاهها و همچنین الزام به تفکیک خدمات حسابرسی از خدمات مشاوره، این چهار موسسه را با تکانهای سخت روبرو کرده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  حسابرس برنامههای منتشرشده در دو گزارش درخواست شده توسط دولت، نشان دهنده گسترده ترین تلاش دولت تا کنون برای اصلاح صنعت حسابداری است که زیر سلطه چهار موسسه یی وای (EY)، کی پی ام جی (KPMG)، پرایس‌واترهاوس‌کوپرز (PwC) و دیلویت (Deloitte) قرارد دارد، که حسابهای 341 شرکت از 350 شرکت برتر بورس بریتانیا را حسابرسی می کنند. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


در گزارشی که به سفارش وزارت کسب و کار تهیه شد، جان کینگمن (John Kingman) رئیس شرکت بیمه  لگال اند جنرال (Legal & General) بیان کرد که مرجع انتظام بخشی کنونی - شورای گزارشگری مالی  (FRC)- باید با یک مرجع نظارتی جدید، با مدیریت جدید، نیروی قویتر و اختیار نظارت بر رقابت، جایگزین گردد. این مرجع باید با وضع عوارض اجباری بر موسسه های حسابرسی تامین مالی شود.


گزارش دیگری که به وسیله سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) منتشر شده، یافته های ضمنی حاصل از بررسی بازار حسابرسی توسط این سازمان که از چند ماه گذشته شروع شده را افشا کرد.


گزارش سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا گرچه تا حدودی از پیشنهاد تجزیه چهار موسسه بزرگ حسابداری صرف نظر کرده، اما پیشنهاد کرده که خدمات مشاوره ای و حسابرسی آنها به دو موسسه عملیاتی جداگانه واگذار شود. 


سازمان همچنین پیشنهاد کرد که بنگاهها برای حسابرسی دفاتر خود باید از دو موسسه حسابداری استفاده کنند. 
پیاده سازی پیشنهادهای سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا، نیازمند وضع قوانین جدید است.

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/10/22 15:47:14   |
0     0
چهار بزرگ چهار مؤسسه بزرگ حسابداری عمومی[پانویس ۱] جهان هستند:

پرایس واتر هاوس کوپرز[پانویس ۲]
دیلویت[پانویس ۳]
ارنست اند یانگ[پانویس ۴]
کی‌پی‌ام‌جی[پانویس ۵]
در واقع، این چهار موسسه، بزرگ‌ترین شبکه‌های خدمات حرفه‌ای بین‌المللی در حسابداری هستند؛ و خدماتی از جمله، حسابرسی، اطمینان‌دهی، مالیات، مشاوره، ریاضیات بیمه‌سنجی (اکچوئری)، تامین مالی شرکتی، و حقوقی عرضه می‌کنند. این چهار مؤسسه اکثر قریب به اتفاق حسابرسی‌های شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس‌ها و همچنین بسیاری از حسابرسی‌های شرکت‌های خصوصی را انجام می‌دهند، و عملاً یک انحصار در حسابرسی شرکت‌های بزرگ پدید آورده‌اند. چهار بزرگ ۹۹ شرکت از ۱۰۰ شرکت تشکیل‌دهنده شاخص فوتسی ۱۰۰، و ۲۴۰ شرکت از ۲۵۰ شرکت تشکیل‌دهنده شاخص فوتسی ۲۵۰ را حسابرسی می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics