تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

باید کارآفرینان برتر را به مشارکت بیشتر طلبید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر قرار است مشکلات زنان سرپرست خانوار و افراد کم درآمد حل شود و فقر و محرومیت کاهش یابد، لازم است که در کنار استفاده از منابع دولتی از کارآفرینان برتر حمایت کرد و آنان را به مشارکت بیشتر طلبید.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری  روز چهارشنبه پس از بازدید از مجموعه بازار بزرگ ایران در جمع مدیران این مجموعه ضمن گرامی داشت سالروز ۱۹ دی اظهار داشت: آقای اعلاء میرمحمدصادقی از افراد ارزشمند کشور و انقلاب اسلامی هستند و حضور ایشان در هیئت امنای ایران مال گویای آن است که این مجموعه قطعا در خدمت اهداف انقلاب و کشور خواهد بود. برادر گرامی،‌ جناب آقای انصاری هم از خانواده‌ای خوشنام و محترم هستند و از فعالان اقتصادی ارزشمند کشور به شمار می‌آیند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه ایده احداث ایران مال قطعا ایده ارزشمندی بوده و تبدیل این ایده به عمل و اجرای آن روی زمین نیز کار طاقت فرسا و ارزشمندی بوده است اظهار کرد: ایران مال یک مجموعه چند منظوره است. بر خلاف تبلیغات برخی، این مجموعه مجموعه صرفا برای فروش محصولات خارجی نیست بلکه مرکزی برای فروش کالاهای ایرانی و صنایع دستی ایرانی است. در ضمن بازار بزرگ ایران را باید یکی از نقاط قوت گردشگری ایران دانست که پس از راه‌اندازی می تواند گردشگران داخلی و خارجی را جذب کند. ایران مال در واقع یک ایران کوچک است و تمدن ایرانی و اسلامی و تمدن دوران کنونی در اینجا به خوبی دیده می‌شود.

 

وی افزود: از فیروزکوه تا دشت قزوین ۱۸ میلیون نفر ساکن هستند و می‌توانند از این مجموعه بهره‌مند شوند. همچنین به عنوان وزیر کار باید از اشتغال ایجاد شده در این مجموعه تشکر کنم.

 

به گفته شریعتمداری، در شرایطی که برخی به دنبال خروج سرمایه‌ها از کشور و ایجاد یا خرید ملک و ساختمان در کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی هستند، در کشورمان شاهد احداث چنین سازه عمرانی و تمدنی هستیم و ضروری است از این قبیل اقدامات درست و ارزشمند حمایت شود. باید از کارآفرینی پشتیبانی کرد. آن چیزی که نیاز به برخورد دارد، چپاول و خروج سرمایه‌ها از کشور است. بازار بزرگ ایران برای همه ملت ایران و سازه و سرمایه‌ای بر روی زمین است. چیزی نیست که کسی آن را در چمدان بگذارد و از کشور خارج کند. باید از توسعه این قبیل فعالیت‌ها حمایت کرد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه موفق ایران مال در اشتغالزایی، افزود: باید ۵۰۰ کارآفرین برتر کشور را شناسایی و از آنان تقدیر کرد و از آنان خواست که در مسئولیت‌های اجتماعی، مشارکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: صنایع دستی عمدتا در نقاط محروم کشور تولید می شوند و بازار بزرگ ایران می‌تواند مرکز مهمی برای فروش این محصوات باشد و از این طریق به اشتغالزایی در مناطق محروم کمک کند. همچنین در سراسر ایران غذاهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود و این مجموعه در کنار سایر ماموریت‌های تجاری، فرهنگی، گردشگری و تفریحی خود می‌تواند به محلی برای عرضه غذاهای تمام مناطق ایران به گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود و مردم احساس کنند با حضور در آن به جای جای ایران سفر کرده‌اند. همچنین ایران مال می‌تواند یکی از کانون‌های صادراتی کشور باشد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics