تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کوسه غراوی: در حوزه مسکن حدود ۳۰ درصد تورم داریم/موسوی: دولت مخالفت صریحی با مالیات بر عایدی مسکن ندارد

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع طرح مقابله با سوداگری مسکن در پیچ وخم بهارستان برگزار شد.

 

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری خبرنگاران جوان ، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (یکشنبه، ۲۳ دی ماه) طرح مقابله با سوداگری مسکن در پیچ و خم بهارستان با حضور شهرام کوسه‌غراوی، رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سیدفرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ابتدای برنامه موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: موضوع عایدی مالیات بر مسکن به طور تازگی مطرح شده است و خوشبختانه در حال حاضر فضای مثبتی بین نمایندگان در این رابطه دیده می‌شود.

 

موسوی ادامه داد: مسکن جزو اولویت‌های اصلی زندگی به حساب می‌آید، اما با مسائلی مواجه شده است، در راستای ساماندهی بازار مسکن مجلس می‌بایست موارد جدی انجام می‌داد، ما اگر می‌خواهیم بازار سوداگری را در اقتصاد  محدود کنیم و شاهد اتفاقات خوشایند دیگر باشیم، این موضوعات در شعار اتفاق نمی‌افتد و مستلزم اقدامات جدی در این زمینه است.

 

وی با بیان اینکه مجلس برای ورود موضوع سوداگری حوزه مسکن احساس مسئولیت کرد، گفت: موضوع مالیات بر عایدی مسکن یکی از دستورهای کمیسیون است که نیازمند بررسی جدی است، دولت درحال آماده کردن لایحه‌ای برای این طرح است که در این لایحه به تمام ابعاد پرداخته شده است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاظر نشان کرد: باید فشار از بخش تولید برداشته شود که مستلزم این است مالیات‌های جدیدی تعریف شود.

 

در ادامه غراوی رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس، گفت: بعد از اینکه این طرح در کمسیون عمران مطرح شد بسیاری از اعضای این کمیسیون با کلیات مخالف نبوده، اما رضایتمندی نسبت به شکل و ساختار این موضوع نداشتند، از طرفی در شرایط فعلی تورم‌هایی در حوزه مسکن وجود دارد . ما حدود ۳۰ درصد تورم داریم در صورتی که در کشور‌های خارج تورم در حوزه مسکن بیشتر از ۲ درصد نیست اگر قرار باشد مالیاتی صورت بگیرد صرفا نباید برای مسکن باشد بلکه باید بازار‌هایی همچون؛ ارز، سکه، طلا و ... را هم شامل شود.

 

وی تصریح کرد: اگر مالیات نسبت به مسکن بیشتر شود ممکن است بسیاری از سرمایه گذاران به بازار‌های دیگر روی آوردند و اگر قرار است ساختاری تعریف شود باید برای همه موضوعات مالیات مقرر شود، از طرف دیگر دولت باید در اسرع وقت لایحه را به مجلس تحویل دهد و همه کارشناسان باید در این رابطه اظهار نظر کنند صرفا نباید فقط مجلس باشد، باید قانون مدون و ثابت هم در این زمینه ایجاد شود.

 

عزیزی کارشناس اقتصادی بیان کرد: زمانی که ما در مورد مالیات عایدی بر سرمایه صحبت می‌کنیم در حال بیان کردن سابقه طولانی در این رابطه هستیم، وقتی کشور‌های مختلفی را می‌بینیم که این مالیات در حوزه‌های مختلفی اعمال می‌شود نباید خود را با آن‌ها مقایسه کنیم، البته این مالیات از ۱۰۵ سال گذشته به طور رسمی ابتدا در بازار مسکن شروع شده و در کشور‌های مختلف اجرا شده است.

 

وی تاکید کرد: باید سوداگری در بازار‌های دیگر هم دنبال شود، اما راهکار مالیات بر عایدی در بازار مسکن نیست، وقتی بانک مرکزی در یک زمانی حساب‌های بانکی را محدود کرد که با یک ثبات قابل توجهی در این بازار مواجه شد، در مقابل ما در حوزه مسکن شرایط به گونه‌ای نیست منتظر تحویل لوایح توسط دولت تا ۲ سال باشیم، متاسفانه درصد مالکیت به پایین‌ترین درجه خود رسیده است.

 

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع خبر: خبرنگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics