تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیونی بدون اوراق به انبوه سازان

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از افتتاح ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر خبر داد و گفت: قرار است تا سقف ۹۰میلیون تومان بدون سپرده و اوراق به انبوه سازان در شهرهای جدید تسهیلات پرداخت شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب الله طاهرخانی در نشست هم اندیشی مدیران عامل ۲۴ شهر جدید با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن مهر شهر جدید هشتگرد پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی در بخش زیرسازی و روسازی دارد که برای تکمیل آن نیاز به ۱۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی داریم. همچنین نیمه اول سال آینده متروی هشتگرد به پایان می رسد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه مسکن مهر شهر جدید سهند نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد افزود: منابع و مصارف شرکت عمران شهرهای جدید ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که از منابع داخلی و منابع مسکن تامین می شود. اصلی ترین برنامه ما تولید و عرضه مسکن است و برنامه داریم تا مرکزمحله ها را نیز احداث کنیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۲۶ مرکزمحله با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی طی سال جاری احداث خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۲۷۹۹۷ واحد مسکن مهر افتتاح می شود، یادآور شد: ۲۴ هزار واحد فاقد متقاضی مسکن مهر در سراسر کشور در شهرهای جدید وجود دارد ضمن اینکه ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید نیمه تمام باقی مانده است.

 

به گفته طاهرخانی، در پی گرانی مسکن میزان اقبال مردم به خرید مسکن مهر شهرهای جدید افزایش یافته است به گونه ای که تا ۶ ماه پیش ۶۳ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای جدید وجود داشته که در حال حاضر به ۲۴ هزار واحد کاهش یافته است.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ۱۲۶۳ میلیارد تومان حجم قراردادهای سرمایه گذاری در شهرهای جدید است، گفت: امسال ساخت ۵۰ مرکزمحله را در دستور کار داریم که ۲۱ مرکزمحله در مرحله قرارداد هستند و در این مرکزمحله ها انواع سرانه های تجاری، درمانی، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز دیده شده است.

 

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن مشارکتی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که بر عهده شهرهای جدید گذاشته شده در ۱۴ شهر جدید آغاز خواهد شد.

 

طاهرخانی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره ساخت این ۶۰ هزار واحد گفت: چارچوب قرارداد احداث ۶۰ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید به صورت مشارکت مدنی است؛ به این صورت که زمین و پروانه آورده ما است و هزینه ساخت بر عهده سازنده است. ضمن اینکه سازنده می تواند در مرحله پیشرفت ۳۰ درصدی برای تکمیل آورده خود اقدام به پیش فروش کند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه این شهرها محل سکونت اقشار مرفه نیست و عمدتاً اقشار متوسط در این شهرها سکونت دارند، گفت: متراژ ۲۰۰ هزار واحد مشارکتی شهرهای جدید بر اساس برآورد و ارزیابی سازنده خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: سازنده قرار است کار اقتصادی کند و به دنبال سود است. از همین رو برای سازنده محدودیتی از نظر اخذ قیمت تمام شده در زمان ساخت یا در زمان بهره برداری اعمال نخواهیم کرد ولی ما در شرکت عمران شهرهای جدید می توانیم برای حمایت از مردم و در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی، هزینه آورده خود را به صورت قیمت تمام شده اخذ کنیم. چون اصل، عرضه مسکن است و اگر عرضه به اندازه کافی باشد، بازار خود به خود متعادل خواهد شد.

 

طاهرخانی یادآور شد: با بانک عامل بخش مسکن مذاکره داشته ایم و قرار است سازنده با نرخ های ۱۶ تا ۱۸ درصد ۹۰ میلیون تومان بدون اوراق به سازنده تسهیلات پرداخت شود اما پرداخت این تسهیلات منوط به تصویب افزایش سرمایه بانک عامل بخش مسکن در قانون بودجه ۹۸ خواهد بود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics