تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امید ژاپن به عربستان برای پر کردن جای خالی نفت صادراتی ایران

وزیر انرژی عربستان طی نشستی در مورد چگونگی تامین نیازهای نفتی ژاپن توسط عربستان با وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن گفتگو کرد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از تسنیم، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در روز دوشنبه طی نشستی در مورد چگونگی تامین نیازهای نفتی ژاپن توسط عربستان با وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن گفتگو کرد .


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این دو مقام امروز در امارات با هم دیدار کردند. الفالح به گزارشگران گفت:«  آنها درباره مسائلی مانند امنیت انرژی ژاپن و نحوه کمک عربستان برای تامین نیازهای نفتی این کشور صحبت کردند» .

 


ژاپن که تقریبا تمام نفت مصرفیش را وارد می‌کند، یک مشتری معمول نفت ایران قبل از اعمال تحریم های آمریکا بر صنعت نفت این کشور بود .


ژاپن به عنوان متحد نزدیک آمریکا تا حد زیادی واردات نفت خود را از ایران قبل از اجرای تحریم‌های آمریکا در 5 نوامبر کاهش داد و امیدوار بود برای ادامه واردات نفت ایران تا ماه مه 2019 از آمریکا معافیت بگیرد . ژاپن به همراه هفت کشور دیگر خریدار نفت ایران مثل چین و هند این معافیت ها را دریافت کردند .


ژاپن می خواهد مطمئن شود ایمنی کافی از نظر انرژی دارد و سعی می‌کند به واردات نفت ایران ادامه دهد ولی در همین حین قصد ندارد باعث خشم دولت آمریکا شود .


ساچی ساکاناشی ، یک محقق ارشد در موسسه اقتصاد انرژی ژاپن گفت: «حتی اگر ژاپن بخواهد معاهده برجام را حفظ کند، از پس دشمنی با دولت آمریکا در محیط امنیتی بی ثبات فعلی بر نمی آید» .


دو پالایشگاه ژاپن JXTG و کازمو اویل قصد دارند خرید نفت از ایران را در پایان ماه جاری از سر بگیرند .صنعت نفت ژاپن از دولت ژاپن می خواهد برای تمدید معافیت آمریکا از تحریم های ایران پس از پایان مهلتش در ماه مه تلاش کند .


ولی تلاش های ژاپن برای تمدید معافیت ها بی فایده است. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پایان این هفته گفت:« ما به دنبال اعطای هیچ معافیت یا استثنایی برای واردات نفت خام ایران نیستیم» .

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics