تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پارلمان روسیه ظرف مدت دوماه لایحه ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار خواهد داد

روز دوشنبه ۱۴ ژانویه (۲۴دی)، رئیس کمیته‌ بازارهای مالی به خبرگزاری محلی تاس (TASS) اظهار داشت که دومای دولتی ،مجلس سفلای پارلمان روسیه، در ماه ژانویه یا فوریه درباره‌ پیش‌نویس لایحه‌ی قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ارز دیجیتال، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیسیون امور مالی مجلس سفلای پارلمان روسیه، اظهار داشت که لایحه‌ به تعویق افتاده دارایی‌های دیجیتال (عبارتی است که دولت روسیه برای بیان فناوری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال به کار می‌برد) به نوآوری‌های سرمایه‌گذاری جمعی و پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری وابسته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی همچنین اذعان داشت که به احتمال زیاد همه‌ی این پروژه‌ها در ماه فوریه مورد بحث قرار خواهند گرفت.

 

زمان انجام این کار را ویاچسلاو ولودین (Vyacheslav Volodin)، رئیس دومای دولتی تعیین کرده است. در تاریخ ۹ ژانویه، زمان آغاز نشست‌های بهاره‌ پارلمان، ولودین از قانون‌گذاران درخواست کرد که روی لوایح اقتصاد دیجیتال ازجمله لایحه‌ ارزهای دیجیتال تمرکز کنند.

 

وی همچنین به‌منظور تسریع توسعه‌ قوانین جدید این حوزه، پیشنهادی را مبنی بر تشکیل گروه‌های کاری متشکل از کارشناسان، کارآفرینان و محققان را مطرح کرد.

 

در ماه می ۲۰۱۸، پارلمان روسیه در اولین قرائت لایحه‌ ارزهای دیجیتال، آن را به تصویب رساند. با این حال، پس از ویرایش این لایحه، نسخه‌ی نهایی آن از سوی اعضای صنعت ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفت.

 

این پیش‌نویس تعاریفی را برای مفاهیم اصلی این حوزه مانند عمل استخراج و ارزهای دیجیتال در بر نداشت و به مرحله اول قرائت متن لایحه فرستاده شد.

 

اتحادیه‌ صنعت‌گران و کارآفرینان روسیه که شامل اعضایی مانند میلیاردر استخراج معادن و فلزات معدنی، ولادیمیر پوتانین (Vladimir Potanin) و رئیس صندوق نوآوری اسکولکوف (Skolkovo) روسیه، ویکتور وکسلبرگ (Viktor Vekselberg) می‌شود، پیشنهاد دیگری را برای پیش‌نویس لایحه‌ی ارز دیجیتال به دولت ارائه داده است.

 

در ماه نوامبر، این گروه پیشنهادهای خود را به نخست‌وزیر روسیه، دمیتری مدوف (Dmitry Medvedev) ارسال کردند.

 

روسیه همچنین در نظر دارد تا با توسعه‌ خوشه‌ پروژه‌های بلاک چینی در شبه‌جزیره‌ی کریمه (در جنوب اوکراین) بتواند به جذب سرمایه‌گذار بپردازد و تحریم‌هایی که بعد از اضافه شدن این شبه‌جزیره به قلمروی روسیه اعمال شدند را دور بزند.

 

گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران چینی به این پروژه علاقه‌مند هستند، اما مقامات محلی منتظرند ابتدا قوانین ارزهای دیجیتال پذیرفته شوند و سپس اقدام کنند.

منبع خبر: ارزدیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics