تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هوآوی چگونه موقعیت فعلی خود در جهان را بدست آورده است؟

هوآوی که در سال 1987 توسط «رِن ژِنگفِی» تاسیس شد، اکنون به یک غول فناوری مبدل شده است. این شرکت که بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده‌ گوشی‌های همراه است، فناوری‌هایش در تمام ارکان زندگی روزمره بشر قابل لمس است و از معدود شرکت‌های فناوری محسوب می‌شود که بودجه‌ قابل توجهی را به بخش تحقیق و توسعه در اختصاص داده است.. از حیث تعداد حق ثبت اختراع و تکنولوژی‌های ابداع شده توسط این شرکت در حوزه‌های مخابراتی می‌توان هوآوی را رهبر فناوری نسل پنجم یا 5G قلمداد کرد.


ارتباطات راه دور

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از طلا، کسب وکار هوآوی در زمینه‌ بازار ارتباطات راه دور در سراسر جهان، همیشه قلپ تپنده‌ فعالیت‌های این شرکت بوده است. تجارت و اقتصاد هوآوی مبتنی بر عرضه‌ سرویس‌های رایانش ابری، ایجاد کسب وکارهای مشتریان، فروش گوشی‌های همراه و سایر ابزار و دستگاه‌های ارتباطی است (این روند به سرعت رو به رشد است).

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پیمودن مسیری طولانی

این شرکت در شروع کارش به تامین تجهیزات مخابراتی برای مناطق روستایی چین می‌پرداخت که همچنان بزرگترین بازار آن را دربرمی‌گیرد. هوآوی پیش از اخذ بخش قابل توجهی از سهام بازار تلکام اروپا، سایر بازارهای درحال توسعه خود را هم تقویت کرد. هم اکنون تجهیزات هوآوی در بیش از 170 کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و 180 هزار کارمند در استخدام این شرکت هستند.

 

خرج عظیم

این شرکت در حال حاضر 12 میلیارد دلار به توسعه فناوری‌هایش اختصاص داده است (و یکی از بیشترین بودجه‌ های تحقیق و توسعه را داراست)، در این زمینه از اینتل و اپل جلو افتاده و با آلفابت (که شرکت گوگل زیرمجموعه‌ای از آن است) رقابت دارد. هوآوی مدعی است 80 هزار نفر (45درصد از پرسنلش) در بخش تحقیق و توسعه مشغول به کار هستند. آنها تراشه می‌سازند، گوشی همراه طراحی می‌کنند و روی فناوری نسل پنجم کار می‌کنند. هوآوی در سال 2015 به بزرگترین سازنده‌ی تجهیزات شبکه‌ های بی سیم تبدیل شد. ابزار و تجهیزاتی مانند ایستگاه‌های بیس(base)، روتر، مودم و سوئیچ از جمله‌ تولیدات اصلی این شرکت هستند.

 

گوشی همراه

هوآوی نه تنها در زمینه‌ تجهیزات ارتباطات راه دور حکمرانی می‌کند، گوشی‌های همراه را نیز برای این تجهیزات عرضه می‌کند. این برند اوایل سال گذشته، از شرکت اپل پیش افتاد و به دومین فروشنده‌ گوشی‌های هوشمند در جهان مبدل شد. دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های P20 Huawei  و Huawei Mate 20 که از برترین فناوری‌های عکاسی برخوردار هستند، کمک می‌کنند دیدگاه و تصویر عمومی در ارتباط با توانمندی هایی که در گوشی های هوشمند قابل پیاده سازی هستند تغییر پیدا کند و به نوع استانداردهای جدیدی در این بازار وضع شود.

 

مالک هوآوی  

مالک هواوی، کارمندانش هستند و در واقع رین ژنگفی به عنوان موسس فقط دارای 1.4 درصد سهام است و بقیه‌ سهام میان 81 هزار نفر کارمند تقسیم شده است.

 

تحقیق و توسعه در نسل پنجم

اختصاص بودجه‌ عظیم تحقیق و توسعه توسط هوآوی به این معنی است که این شرکت تلاش دارد بسیاری از فناوری‌های پیشرفته‌اش را توسعه بخشد. شرکت طراحی و تولید تراشه‌ HiSilicon که متعلق به هوآوی است، هفتمین شرکت بزرگ این حوزه در جهان است. در حقیقت فقط بخش کوچکی از تجهیزات مورد استفاده در محصولی مانند گوشی همراه Huawei P20 و Huawei Mate 20 از تامین‌کنندگان آمریکایی به دست می‌آید (برخلاف رقبای هوآوی که به شدت متکی بر آمریکایی‌ها هستند). تحلیلگران می‌گویند که سیاست تکیه بر خود توسط هوآوی می‌تواند از این شرکت نسبت به اقدامات آتی آمریکا برای کاهش دسترسی به قطعات آمریکایی، محافظت کند.

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics