تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خداحافظی با کلاه‌برداری‌های ناشی از کپی کارت‌های بانکی

معاون نظارت شرکت شاپرک گفت: بر اساس آمارها قطعا می‌توان کلاه‌برداری‌های حاصل از کپی کارت را از بین برد و این چالش در سیستم بانکی را حذف کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از تسنیم، مهدی طوبایی، معاون نظارت شرکت شاپرک در میزگرد شناسایی تراکنش‌های مشکوک گفت: شاپرک عدم تناسب تراکنش‌ها در رفتار و مشکلات در تراکنش‌ها را بررسی می‌کند که برای آن نیز تراکنش‌هایی بر اساس قانون‌های تعریف شده ایجاد شده است و با متخلفان و پذیرندگان برابر قانون متخلف نیز برخورد می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به کپی برداری کارت‌ها گفت: بر اساس آمارها قطعا می‌توان کلاهبرداری‌های حاصل از کپی کارت را از بین برد و این چالش در سیستم بانکی را حذف کرد. تصمیم برای انتقال زیرساخت کارت از مغناطیسی به هوشمند تصمیمی بوده که بانک مرکزی تصمیم گرفته و دیرکرد در این حوزه بر اساس سیاست‌های کلان بانک مرکزی بوده است؛ اعتقاد دارم نگاه در شبکه بانکی و پرداخت باید ریسک محور باشد تا با ایجاد زیرساخت‌ها و محدودیت‌هایی از مشکلات جلوگیری کرد.

 

وی در خصوص بزرگترین کلاهبرداری‌ها در شبکه بانکی گفت: کلاهبرداری فیشینگ و کپی کارت‌های مگنت از عمده چالش‌ها و کلاهبرداری‌هایی است که در شبکه پرداخت وجود دارد.

 

معاون نظارت شرکت شاپرک تاکید کرد: کارت‌های EMV دارای چیپ در زمینه نظارت و از بین بردن کارت‌های مگنت یک راه‌حل مهم و کاربردی است؛ از سویی دیگر افزایش امنیت شبکه پرداخت اینترنتی و الگوریتم‌ها برای برخورد با فیشینگ کاربرد دارد.

 

وی با بیان این که پیاده سازی فناوری‌های جدید بستگی به تصمیمات حاکمیت دارد، گفت: تمامی راهکارها بر اساس تصمیمات حاکمیت و بررسی هزینه و فایده است؛ باید استفاده از فناوری مقرون به صرفه و دارای مزیت اقتصادی باشد.

 

وی افزود: در حوزه داده‌های جغرافیایی نیاز است تا متولی بزرگ و مهمی با اطلاعات کامل وجود داشته باشد؛ همچنین داده‌های صنفی و کد کسب و کار برای شبکه پرداخت در زمینه کسب و کار و نظارت و حتی دریافت کارمزد کاربرد دارد که در همین راستا شرکت شاپرک زمانی وارد این موضوع اما اطلاعات قابل اتکا نبود به طور نمونه اطلاعات پزشکان و وکلا اصلا ردیف خاص ندارد.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/11/11 15:09:05   |
0     0
داستان کپی شدن کارت‌های بانکی مدت هاست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و اظهارات زیادی نیز در این زمینه مطرح شده؛ برخی بانک‌ها را مقصر می‌دانند و می‌گویند که امنیت کارت‌های بانکی باید بیش از این تامین شود، برخی دیگر هم مشتری را بخاطر در اختیار گذاشتن رمز کارت بانکی به فروشنده، سرزنش می‌کنند.
فارغ از مسائل، باید گفت که راهکارهای زیادی برای جلوگیری از متضرر شدن حاصل از کپی شدن کارت‌های بانکی وجود دارد، اما بسیاری از مشتریان به دلیل نداشتن اطلاعات در این زمینه، از هیچ کدام از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.از سوی دیگر اما برخی از بانک‌ها می‌توانند در یک کارت چند حساب مجزا با چندین رمز متفاوت در اختیار مشتریان قرار بدهند، در صورتی که به هر دلیلی کارت مشتری کپی شود، (و سارق رمز کارت نقدی را از هر راهی چه دوربین‌های مخفی و چه در اختیار گذاشتن آن توسط مشتری بداند) سارق نمی‌تواند از حساب‌های دیگر، پول برداشت کند، زیرا که رمز سایر حساب‌ها را نمی‌داند. باید گفت که فقط با چند راه حل ساده و اطلاع رسانی قوی به مشتریان توسط بانک‌ها از بسیاری از سرقت‌های این چنینی جلوگیری می‌شود و یا مشتری کمترین ضرر ممکن را متحمل می‌شود.

امید است که با همکاری‌های بانک‌ها و تقویت اطلاع رسانی آن‌ها یا ارائه خدماتی جدید برای مانع شدن از کپی شدن کارت‌های نقدی، شاهد کاهش آمار سرقت‌های این چنینی باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics