تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سیستان و بلوچستان در رده‌های نخست سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفت

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم اینک در رده‌های نخست سرمایه‌گذاری خارجی در کشور قرار دارد، گفت: می‌توان ضمن جلب نظر سرمایه خارجی با استفاده از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی، توسعه این استان را رقم زد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، فرهاد دژپسند در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: رمز جهش اقتصاد سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرصت مرز و تنها بندر اقیانویسی و دسترسی به بازارهای آسیای میانه، می‌تواند سرمایه خارجی را با سودآوری خوب برای خود رقم زند.

 

دژپسند خاطرنشان کرد: اگر برنامه راهبردی مناسب برای استان تدوین شود و نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد، می‌توان شاهد پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی بود.

 

وی گفت: رونق سرمایه‌گذاری و تولید، رویکرد جدی دولت است تا از این مسیر شاهد کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال در کشور باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است.

 

وی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های فراوانی نظیر تجارت، معادن، اقتصاد آب، کشاورزی و غیره برخوردار است که می‌توان با سرمایه گذاری در این بخش‌ها توسعه، اشتغال و تولید را در منطقه به ارمغان آورد.

 

دژپسندتصریح کرد: تنها در انتظار منابع دولتی بودن سبب حل مشکل سیستان و بلوچستان نمی‌شود بلکه همت و بسیج همه افراد را می‌طلبد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به راه اندازی مرکز سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: به حمیرا ریگی تنها سفیر این استان در برونئی تاکید کردیم که ثروت‌های مردم آن کشور را به سمت سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان سوق دهد. وی بر رفع موانع در حوزه گمرک، مالیات و غیره برای سرمایه گذاری بیشتر در سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics