تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قرارداد ۹.۵ میلیون یورویی ساخت ۴ فروند شناور/تحویل طی ۱۵ماه

معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش قرارداد با وزارت دفاع برای ساخت ۴ فروند شناور عملیاتی این سازمان را ۹.۵ میلیون یورو اعلام کرد و گفت:این رقم از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر تامین می‌شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه واگذاری ساخت ۴ فروند شناور عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان صنایع دریایی گفت: امروز شاهد امضای تفاهم نامه ساخت شناورهای عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی از سوی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع هستیم که شامل شناورهای یدک کش، جمع آوری آلاینده های نفتی، جستجو و نجات دریایی و انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی ها است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: در مرحله اول از این تفاهم نامه ۴ شناور شامل دو شناور جستجو و نجات دریایی و دو شناور انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی ها ساخته می شود که ارزش کل این تفاهم نامه ۹.۵ میلیون یورو بوده و سازمان صنایع دریایی این ۴ فروند شناور را در ۱۵ ماه خواهد ساخت.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه داشتن ناوگان عملیاتی شامل ناوگان های امداد و نجات و جستجوی دریایی و انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی ها جزء ناوگان لازم سازمان بنادر است، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر به توسعه این ناوگان می اندیشد و در آینده نزدیک دو فروند شناور امداد و نجات به طول ۱۹.۳ متر، عرض ۵ متر و آبخور ۱.۵ متر با سرعت ۴۰ نات (گره دریایی) با اعتبار ۵.۱ میلیون یورو و ظرف ۱۵ ماه ساخته خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین دو فروند شناور انتقال افسران کنترل ایمنی کشتی ها به طول ۱۸.۲ متر، عرض ۴.۶ متر، آبخور ۱.۱ متر و با سرعت ۲۵ گره دریایی به ارزش ۴.۴ میلیون یورو ظرف ۱۵ ماه ساخته خواهد شد.

وی افزود: بنابراین، این ۴ فروند که فاز اول قرارداد است، ظرف ۱۵ ماه ساخته می شود. 

 

راستاد یادآور شد: سازمان بنادر با استفاده از امکانات و تسهیلات خود از محل وجوه اداره شده تاکنون ساخت ۱۰۹ فروند شناور ساخته شده و ۳۵ فروند شناور در حال ساخت را به ارزش ۲۵۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه قرارداد امروز ۹.۵ میلیون یورو برای ساخت در مجموع ۴ فروند شناور است، گفت: سازمان بنادر سالانه برای تعمیر اساسی ۵۰ فروند شناور اختصاصی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می کند. 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics