تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
وجود قطعات ناهمگون بازیافتی علت احتمالی حادثه فولاد بویرصنعت

حادثه انفجار کوره کارخانه فولاد بویر صنعت

با گذشت نزدیک به نُه روز از حادثه انفجار کوره کارخانه فولاد بویر صنعت در یاسوج هنوز علت اصلی این حادثه به صورت رسمی اعلام نشده است اما کافرمای این واحد تولیدی احتمال می دهد که دلیل این حادثه وجود قطعاتی ناهمگونی باشد که در میان قراضه‌های آماده ذوب، قرار داشتند.

به گزارش ایلنا، با گذشت نزدیک به نُه روز از حادثه انفجار کوره کارخانه فولاد بویر احمد  در یاسوج  هنوز علت اصلی این حادثه به صورت رسمی اعلام نشده است اما کافرمای این واحد تولیدی احتمال می دهد که دلیل این حادثه وجود قطعاتی ناهمگونی باشد که هنگام حادثه در میان ضایعات فولادی آماده ذوب، قرار داشتند.

 

«رضا باقری» مدیر عامل کارخانه فولاد بویر صنعت د در این باره به خبرنگار ایلنا  گفته است: بررسی های لازم برای علت یابی حادثه انفجار بامداد روز دوشنبه همچنان در دست انجام است و هنوز نتیجه تحقیقاتی که کارشناسان این حادثه آنرا در دست انجام دارند، نامشخص است.

 

کارفرمای فولاد بویر صنعت در عین حال ضمن اظهار تاسف از وقوع این حادثه که تاکنون براثر آن سه نفر از نُه کارگر مصدوم فوت کرده‌‌اند، گفت: احتمال اینکه در زمان حادثه قطعه ای ناهمگون با سایر قطعات به درون کوره ذوب رفته و سبب انفجار شده باشد وجود دارد؛ البته این یک فرضیه است و باید منتظر نظریه نهایی کارشناسان باشیم.

 

این فرضیه درحالی مطرح می‌شود که براساس مقررات مندرج فصل دوم از آیین نامه ایمنی در صنایع ریخته‌گری (مواد اول تا ۲۵) شرایط چگونگی استفاده از قراضه‌های فلزی که قررا است در کوره ذوب مورد بازیافت قرار بگیرند، توضیح داده شده است.

 

به صورت مشخص تر در مواد ۲۰ تا ۲۵ این آیین نامه به صراحت در خصوص چگونگی مورد بازیافت قرار گرفتن، قراضه های فلزی که مشکوک به انفجار هستند، تاکید شده است.

 

مدیرعامل کارخانه فولاد بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود همچنین درباره وضعیت جسمانی مصدومان این حادثه گفته است: وضعیت جسمی سه کارگر مصدوم انتقال یافته به بیمارستان موسی کاظم شهر اصفهان رضایت بخش است که امیدواریم هرچه زودتر بهبود یابند.

 

گفتنی است در این حادثه دلخراش ۹ نفر در محل کارخانه مجروح شده و از میان  آنها سه نفر از مصدومان در بیمارستان  امیر المومنین شیراز بستری شدند که همگی جانباختند، سه مصدوم به بیمارستان امام موسی کاظم شهر اصفهان منتقل شدند که هم اکنون در بخش عمومی این بیمارستان بستری هستند و سه مصدوم دیگر در همان روز حادثه بصورت سرپایی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مداوا شدند.

منبع خبر: خبرگزاری کار ایران ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics