تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وزیر اقتصاد: ثبات نرخ ارز از کاهش آن مهمتر است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است، گفت که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ آن مهمتر است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، وزیر اقتصاد در نشست خود با کارآفرینان جوان با بیان این‌که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ ارز مهمتر است، گفت: در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است. در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم که علی‌رغم همه این‌ها بانک مرکزی بدون سرکوب نرخ ارز و از طریق سازوکارهای مالی بازار ارز را کنترل کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

او همچنین از معافیت ارزی صادرکنندگانی که تا یک‌میلیون دلار صادرات دارند خبر داد و گفت که این معافیت برای صادرکنندگانی که بین یک تا ۳ میلیون دلار صادرات دارند، ۷۰ درصد است؛ این معافیت نیز به این معناست که آن‌ها می‌توانند ارز خود را به سامانه نیما نیاورند اما به کشود باید وارد کنند.

 

دژپسند در ادامه به کارآفرینان قول داد تا در صورت نیاز به برطرف کردن موانع شرکت‌های دانش‌بنیان یا تازه‌تاسیس، اگر مشکلی از نظر بخشنامه‌ای وجود داشته باشد حتی اگر لازم باشد آن بخشنامه را هم حذف خواهد کرد.

 

او همچنین بر ضرورت وجود پیش‌آگاهی برای فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم رانت‌زدایی شود و شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد، باید از مدت‌زمان زیادی قبل از اعلام قوانین به فعالان اقتصادی، درباره آن قانون اطلاع داده شود.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر این‌که لازم است تا از اقتصاد مبتنی‌بر بودجه نفتی فاصله بگیریم، خطاب به کارآفرینان ادامه داد: اگر فکر می‌کنید اقلامی را باید بخرید که به آن ارز نمی‌دهند، به ما بگویید تا برای رفع موانع شما تلاش کنیم و مجوزهای قانونی را هم بگیریم.

 

در ادامه این نشست، مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک نیز با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات کارآفرینان، گفت که مشکلات گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان که بعضا به خاطر تغییر گروه کالایی یا مشکلات مربوط به ثبت سفارش بوده است، تا حدود زیادی برطرف شده است؛ بخش دیگری هم که نیازمند اخذ مجوزهای وزارت صنعت و بانک مرکزی هستند که در صورت کسب مجوز مشکلی از نظر گمرک نخواهند داشت.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics