تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بررسی اپلیکیشن همراه کارت؛ دستیار امور بانکی

اپلیکیشن های موبایل چهره امور بانکی را برای همیشه تغییر داده اند. اگر زمانی پرداخت یک قبض آب و تلفن نیازمند مراجعه حضوری به بانک و شاید ساعت ها ایستادن در صف بود، اپ های پرداخت بانکی زمان لازم برای تمام این کارها را نه تنها به دقیقه، بلکه ثانیه تقلیل داده اند و با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید هر روز شاهد ساده تر و دلچسب تر شدن آن ها هستیم.

 

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا با اپلیکیشن «همراه کارت» هدفی جز این را دنبال نمی کند؛ این که با گردآوری تمام نیازهای شما از تراکنش های مالی در یک اپلیکیشن بتواند مدیریت امور مالی را تسهیل کرده و برایتان وقت بخرد. نتیجه تولید محصولی بوده که ضمن ارائه امکانات روتین اپ های این حوزه، اندکی رنگ و بوی خلاقیت هم در آن دیده می شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بگذارید از رابط کاربری شروع کنیم؛ موضوعی که اگر پرداخت درستی در یک اپلیکیشن نداشته باشد، تمام امکانات و قابلیت ها به حاشیه می روند. خوشبختانه برای همراه کارت این اتفاق نیفتاده. با محیط کاربری شیک و منظمی مواجه هستید که فونت مختص به خود را دارد و ترکیب چیره رنگ های مشکی و طلایی، جلوه خاصی به آن بخشیده اند.

 

رنگ تیره بک گراند و فونت روشن آیتم ها تضمین می کند که هنگام کار در تاریکی فشاری به چشم تان وارد نخواهد شد و در نور عادی هم به خاطر استفاده از رنگ های مختصر و معدود، احساس حضور در محیط شلوغ را نخواهید داشت. بنابراین پیش از پرداخت به قابلیت ها باید بدانید که همراه کارت حداقل از نظر بصری شما را دلبسته خود می کند.

 

احتمالا با نگاهی به اسکرین شات ها از قابلیت های همراه کارت خبردار شده اید. حوزه کاری اپ، حوزه جدید و ناشناخته ای نیست و با این اوصاف نباید انتظار امکانات عجیب و غریبی را در آن بکشید. همراه کارت درست مثل آپ و ۷۲۴ برای انجام آسان امور بانکی طراحی شده و وظایفی که در حال حاضر به دوش می کشد به شرح زیر هستند:

 

انتقال وجه کارت به کارت، خرید شارژ و اینترنت، پرداخت قبض، نیکوکاری، پرداخت اقساط بیمه و پرداخت خریدهای اینترنتی. تمامی تراکنش ها در محیطی امن و محافظت شده توسط پسورد (هم عددی و هم حسگر اثر انگشت) و با کارت های شتاب انجام می گیرند. بسیاری از این تراکنش ها را هم می توانید فقط با وارد کردن «رمز اینترنتی» انجام بدهید. به چیز بیشتری احتیاج نیست.

 

نکته ای که به شخصه در مورد همراه کارت دوست داشتم، شیوه مبتکرانه اش برای وارد کردن اطلاعات کارت های بانکی بود. به لطف تکنولوژی OCR وارد کردن کارت های بانکی فقط چند «ثانیه» به طول می انجامد. بدین صورت که دوربین موبایل را به سمت کارت می گیرید و لحظه ای بعد، شماره کارت، نام صاحب حساب، نام بانک و حتی جالب تر «تاریخ انقضا» هم به طور اتوماتیک وارد دیتابیس اپلیکیشن می شود.

 

این دقت بالا در تکنولوژی OCR تیری بوده که همزمان بر دو نشان نشسته: هم به روند وارد کردن اطلاعات کارت ها سرعت بخشیده و هم اطلاعات ورودی لازم برای انجام تراکنش را به حداقل میزان ممکن رسانده؛ طوری که مثلا برای خرید شارژ ایرانسل فقط وارد کردن رمز دوم اینترنتی کفایت می کند و این یعنی سرعت بیشتر و تجربه کاربری بهتر.

 

اما در این بین موضوعی هست که می تواند کمی توی ذوق تان بزند. همراه کارت هنوز از تمام بانک ها پشتیبانی نمی کند و این مشکلاتی را برای مخاطب به وجود آورده. به عنوان مثال هنوز امکان تبادل پول با بانک صادرات و چند بانک دیگر فراهم نشده و حتی بعضی بانک های تحت پشتیبانی هم موجودی حساب را برایتان نمایش نمی دهند. البته این مشکل صرفا به همراه کارت محدود نیست و در اپ های دیگر هم دیده می شود.

 

اما امکان تراکنش مالی بر بستر «پایا» هنوز در همراه کارت فراهم نشده و این باعث می شود که تا حدی نسبت به اپ های مشابه عقب بیفتد؛ فارغ از اینکه از نظر تکنیکی امکانات خوبی دارد که می توانستند خیلی بهتر دیده شوند. ولی از سوی دیگر قابلیت «کارت به شبا» به اپلیکیشن اضافه شده که تا حدی مشکلات موجود را می پوشاند؛ قابلیتی که می توان گفت فعلا در انحصار همراه کارت قرار دارد.

 

همراه کارت حافظه خوب و موثری دارد که تمام تراکنش ها را همراه با ریز جزئیات در خود ذخیره می کند. حتی به لطف «تراکنش های پرکاربرد» می توانید به کارهایی مثل خرید شارژ و اینترنت میان بر بزنید تا وقت کمتری تلف شود. در واقع «صرفه جویی در وقت» نکته ای است که همراه کارت در آن می درخشد.

 

با این حال کاربری که به خاطر صرفه جویی در وقت، حاضر به کنار آمدن با محدودیت های همراه کارت شده را باید حفظ کرد و نگه داشت. راهکار شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا به کارگیری یک ترفند قدیمی اما موثر بوده: ایجاد سیستم امتیازی و اعطای شانس شرکت در قرعه کشی به کاربران که با توجه به جوایز، حداقل برای من مخاطب وسوسه کننده بود. هر چند انتظار داشتم همراه کارت در اعطای امتیازات مرتبط با تراکنش ها سخاوت بیشتری به خرج بدهد و همه چیز در حد «یک امتیاز» و «دو امتیاز» نباشد.

 

بالاتر از تفاوت های ظریف همراه کارت با رقبای بزرگش صحبت کردیم. یکی از این تفاوت ها که اتفاقا به برگ برنده همراه کارت تبدیل شده، امکان «مدیریت دستگاه های فعال» است که به شما اجازه می دهد اپلیکیشن را با یک شماره تلفن روی چند دستگاه مختلف نصب کنید. در این صورت اطلاعات بین دستگاه های مختلف همگام سازی می شوند و هر لحظه که بخواهید، مثل Active Sessions تلگرام قادر به دی اکتیو کردن هر کدام از دستگاه ها هم هستید.

 

این موضوع زمانی به خصوصیت ارزشمندی تبدیل می شود که بدانید همراه کارت روی پلتفرم های iOS، اندروید و ساعت های هوشمند در دسترس قرار دارد؛ خصوصیتی که نه فقط در تعداد کمی از محصولات فین تک، بلکه در کمتر اپلیکیشن ایرانی دیده بودیم.

 

اما در مجموع و برای جمع بندی نقاط قوت و ضعف، می توان گفت که همراه کارت پکیج نسبتا کاملی برای تبدیل شدن به یک دستیار مالی روزمره را در خود دارد. هر چند نیاز است که پشتیبانی بهتری از بانک های مختلف در آن صورت بگیرد و امکان گرفتن موجودی و کارت به کارت برای موسسات مالی بیشتری فراهم شود. تنها در این صورت است که می توان برای شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در رقابت با سوپراستارهای تبلیغات تلویزیون شانس خوبی قائل شد.

 

منبع خبر: بازدید
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics