تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بورس همچنان بی‌حجم

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی پس دو روز تعطیلی تنها چهار واحد رشد داشت و در مقابل شاخص کل هم وزن با بیش از افت 40واحدی به کار روز سه شنبه خود پایان داد.

امروز شاخص کل بازده نقدی در تراز ۸۰ هزار و ۲۹۳ واحدی ایستاد  و شاخص کل هم وزن نیز  با افت ۴۰.۸ واحدی و به رقم ۱۷ هزار و ۴۳۴ واحدی رسید.

همچنین شاخص بازار آزاد شناور پس از ۱۰۷ واحد کاهش به رقم ۸۷ هزار و ۳۷۳ واحدی رسید و شاخص بازار اول پس از ۲۶ واحد رشد تراز ۵۵ هزار و ۳۵۰ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم بیش از ۱۲۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۸۰ هزار و ۷۳ واحدی دست پیدا کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۰۷ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۳۱ میلیون و ۹۱۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۶ هزار و ۵۰۳ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۲.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱۲.۱ رسید. ارزش کل معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۷۳ میلیارد و ۱۳ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۷۴ میلیون و ۲۰۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۶۹۴ مورد داد و ستد بود.

امروز در گروه محصولات شیمیایی شاهد افزایش تعدادی از نمادها در قیمت پایانی خود بودند، اما قریب به اتفاق این نمادها از روند کاهشی در امان نماندند.

گروه خودرو به جز چهار نماد باقی نمادها شرایط کاهشی در قیمت پایانی را تجربه و  تعداد زیادی از این نمادها تا حدود ۱.۵ درصد در قیمت پایانی افت را شاهد بودند.

گروه فلزات اساسی امروز حال خوشی نداشت  چنانچه  بیشتر نمادها با افت مواجه شدند البته نماد فولاد خراسان در این گروه سعی کرد  بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار داشته باشد، البته علی‌رغم رشد بیش از پنج درصدی در قیمت آخرین معامله و رشد حدود شش درصدی در قیمت پایانی با صف فروش همراه شد.

در طرف مقابل مس شهید باهنر نزدیک به پنج درصد، نورد آلومینیوم ۲.۵ درصد و فناوری مواد معدنی ایران ۲.۶ درصد در قیمت پایانی افت کردند.

گفتنی است، در گروه فرآورده‌های نفتی نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، نفت سپاهان و نفت پاسارگاد روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، و در عوض  نفت ایرانول، نفت بهران، پالایش نفت شیراز، سرمایه‌گذاری صنعت نفت و پالایش نفت تهران روند افزایشی در قیمت پایانی سهام‌ شان را شاهد بودند.

نمادهای متوقف شده در معاملات امروز نیز شرکت داروسازی زاگرس، سیمان درود، سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان، کربن ایران، صنایع کاشی و سرامیک الوند و صنایع ریخته‌گری ایران بودند.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics