تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پشت کردن سرمایه‌گذاران بین‌المللی به اوراق دلاری

فروش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا توسط دارندگان خارجی آن‌ها به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که حجم اوراق قرضه فروخته شده توسط اتباع خارجی در ماه دسامبر به ۷۷.۳۵ میلیارد دلار رسیده است که رقم بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

از زمان انتشار آمار مربوط به خرید و فروش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۱۹۷۸، چنین حجمی هرگز مشاهده نشده بود.

با این حال طبق آمارهای منتشرشده، پس از شش ماه کاهش متوالی، حجم اوراق قرضه در اختیار چینی در ماه دسامبر برای نخستین بار افزایش یافته است و از ۱.۱۲۱ تریلیون دلار در ماه قبل به ۱.۱۲۳ تریلیون دلار در ماه دسامبر رسیده است.

 

اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولاً ۱۰ ساله است. بهره این اوراق دو مرتبه در هر سال پرداخت می‌شود.

 

چین و ژاپن در حال حاضر بزرگ‌ترین دارندگان این اوراق هستند.

میزان اوراق در اختیار ژاپن با ۴۷ میلیارد دلار کاهش به ۱.۰۴ تریلیون دلار رسیده است. توکیو از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۶ درصد اوراق قرضه در اختیار خود را به فروش رسانده است.

 

روسیه دیگر کشوری است که به سرعت در حال کاهش حجم اوراق در اختیار خود است؛ به گونه‌ای که حجم این اوراق با ۸۵ درصد کاهش در مقایسه با ژانویه ۲۰۱۸ به ۱۲.۸ میلیارد دلار در ماه نوامبر کاهش یافته است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics