تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت پژو 2008 لو رفت!

علی رغم شروع ثبت نام پژو 2008 ایران خودرو، هنوز هم قیمت قطعی این شاسی بلند جنجالی اعلام نشده است اما با یک ترفند ساده در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو می‌توان قیمت نقدی آنرا دید!

دو نکته قابل تامل درباره فروش 2008 ایران خودرو مطرح است. نکته اول به مبلغ پیش پرداخت آن برمی‌گردد. طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان، تمامی شرکت‌ها حداکثر تا سقف 50% قیمت خودرو را می‌توانند به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت کنند. باتوجه به پیش پرداخت 60 میلیون تومانی ایران خودرو، تنها دو حالت وجود دارد: یا قیمت خودرو 120 میلیون تومان است یا اینکه ایران خودرو برخلاف قانون عمل کرده‌ است.

البته احتمال قیمت 120 میلیون تومانی 2008 تقریبا بعید است چراکه یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو، اردیبهشت ماه قیمت آنرا 90 تا 100 میلیون تومان اعلام کرده بود. همچنین احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، نیز ماه گذشته در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود: براساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم این خودرو با قیمت زیر 100 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد. از این‌رو احتمالا ایران خودرو دچار تخلف شده است (در صورت قیمت 100 میلیونی آن) و باید بجای 60 میلیون، 50 میلیون را بعنوان پیش پرداخت از مشتریان مطالبه کند.

نکته دوم درمورد زمان تحویل خودروست. بازهم طبق قانون، حداکثر زمان تحویل خودرو در شرایط پیش فروش قطعی معادل 9 ماه و در شرایط پیش فروش عادی 12 ماه است. اما باتوجه به شرایط فروش 2008 ، بازهم ایران خودرو تخلف کرده‌ است چراکه 2008 را از 3 تا 14 ماه (شهریور 96 تا مرداد ماه 97) بدست مشتریانش می‌رساند. حالا باید دید مسئولان مربوطه چه تصمیمی در برابر این تخلفات خواهند گرفت.

به‌روزرسانی - 1 تیر 96: میرآخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف کننده، در گفتگوی تلفنی امشب با صدا و سیما به نکات قابل تاملی اشاره کرد که خلاصه آن‌ها را در زیر می‌خوانید:

  • از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال 97 عرضه شود، با پیش فروش 60 میلیون تومانی آن موافقت شده است.
  • تولید انبوه این خودرو با 2400 دستگاه در ماه از آذر 96 شروع می‌شود.
  • اگر قیمت خودرو زیر 100 میلیون تومان باشد به ودیعه گذاران 15% سود پرداخت می‌شود.

به‌روزرسانی - 3 تیر 96: امروز، آخرین فرصت مشتریان برای پیش خرید 2008 ایران خودروست. تا به این لحظه قیمت قطعی آن اعلام نشده است ولی با یک ترفند ساده می‌توان اطلاعات مخفی در وب سایت فروش ایران خودرو را پیدا کرد. همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید، قیمت نقدی 2008 را 103.9 میلیون تومان گذاشته‌اند. البته ممکن است این قیمت را بصورت پیش‌فرض در وب‌سایت فروش قرار داده باشند.

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics