تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلیل گرانی ماهی خوراکی + قیمت‌ها

در شرایطی که قیمت ماهی نسبت به سال گذشته حدود دو برابر و در برخی موارد بیشتر از آن شده و مردم قدرت خرید این محصول پروتئینی را ندارند، مدیر بازار اتحادیه ماهیان سردآبی معتقد است که قیمت انواع ماهی مانند دیگر محصولات کشاورزی و غذایی افزایش یافته و در این میان تولیدکنندگان تقصیری ندارند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، بازار ماهی هم در هفته‌ها و ماه‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و هر روز شاهد گرانی انواع این محصولات شیلاتی هستیم؛ به طوری‌که قیمت‌ها نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است. بر این اساس هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در بازار بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شود و این در حالی است که قیمت آن در سال گذشته کیلویی ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بازار، هر کیلوگرم ماهی کپور به ۲۵ هزار تومان، ماهی شوریده بیش از ۲۶ هزار تومان، ماهی کفال ۲۵ هزار تومان و میگو بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسد که البته قیمت‌ها بسته به منطقه و شمالی و جنوبی بودن فروشندگان متفاوت است.

 

ساحل سلطان کریمی، مدیر بازار اتحادیه ماهیان سردآبی در این باره به ایسنا گفت: این طور نیست که فقط قیمت ماهی در بازار افزایش یافته باشد، بلکه تقریباً همه محصولات درگیر نوسانات قیمتی شده‌اند، اما در این صنعت، ماهی‌های جنوب صید و عمده آن صادر می‌شود و به همین دلیل قیمت آن افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی افزود: در این راستا و به دلیل اینکه مردم توان خرید ماهی‌های جنوب را ندارند، برای خرید ماهی‌های سردآبی و به ویژه پرورشی هجوم آورده اند و این مسئله باعث شده که قیمت ماهی افزایش یابد. از سوی دیگر تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی نیز هزینه‌های تولیدشان افزایش یافته و آنها تقصیری در گرانی محصولات شیلاتی ندارند.

 

سلطان کریمی ادامه داد: خوراک ماهی که تا سال گذشته کیلویی ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان بود، امسال به کیلویی حدود ۱۰ هزار تومان رسیده و بچه ماهی هم با افزایش چند برابری قیمت مواجه شده و تخم ماهی نیز محدودیت‌های بسیاری برای پرورش دهندگان به وجود آورده است.

 

مدیر بازار اتحادیه ماهیان سردآبی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۱۶ هزار تومان رسیده بود و امسال نیز حدود ۳۲ هزار تومان است، بنابراین و با توجه به مسائل و مشکلات موجود که گریبانگیر همه صنایع است، نمی‌توان تولیدکنندگان را مقصر دانست، چرا که آنها عمداً افزایش قیمت نمی‌دهند.

 

با توجه به این وضعیت باید دید آیا وزارت کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند بازار محصولات مختلف مانند ماهی و سایر آبزیان را به نفع مردم کنترل کنند یا اینکه نوسانات قیمتی هر هفته و هر روز که به عید و ایام نوروز نزدیکتر می شویم، دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد؟

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics