تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برداشت مستقیم در ۱۸ بانک عملیاتی شد

سرویس دایرکت دبیت یا برداشت مستقیم از راهکارهای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا به شمار می‌رود و این سرویس در بسیاری از بانک‌های کشور اجرایی شده است.

 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سرویس دایرکت دبیت یا برداشت مستقیم از راهکارهای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا به شمار می‌رود و این سرویس در بسیاری از بانک‌های کشور اجرایی شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرویس برداشت مستقیم (دایرکت دبیت) با حضور نمایندگان بانک‌ها و صاحبان کسب‌ و کارها به‌ منظور استانداردسازی روش پیاده‌سازی و عملیاتی کردن این سرویس و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر برای کسب‌ و کارهای نوپا برگزار شد.


 
ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در این نشست برداشت مستقیم را از راهکارهای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا عنوان کرد و اظهار داشت: دایرکت دبیت در بسیاری از بانک‌های ما اجرایی شده که می‌توانیم از آن به‌ عنوان ابزاری برای توسعه کسب‌ و کارهای نوپا استفاده کنیم و استارتاپ ها و صاحبان کسب‌ و کارها چالش‌ها و انتظارات خود را مطرح نمایند تا فضای بهتری برای نوآوری و رشد استارتاب ها ایجاد نماییم.


 
همچنین امیر ناظمی نیز در این نشست با اشاره به جدید بودن این سرویس در کشور گفت: دایرکت دبیت یکی از چالش‌های اصلی برای رشد اپلیکیشن ها و خدمات در کشور است و در این جلسه گرد هم جمع شده‌ایم تا بتوانیم پس از جمع‌بندی نظرها و پیشنهادهای صاحبان کسب‌ و کارها و همچنین استانداردها و الگوریتم‌های متناسب با بانک مرکزی مناسب‌ترین روش را برای عملیاتی کردن این خدمت معرفی کنیم.
 


رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی سرویس دایرکت دبیت را باعث رشد و اعتلای فناوری اطلاعات و توسعه کسب‌ و کارها دانست و گفت: سوال اصلی این است چگونه بتوانیم  با بهترین روش سرویس دایرکت دبیت را عملیاتی کنیم، چون در وضعیت فعلی اجازه و راهکارهای قانونی و مقرراتی وجود دارد اما می‌بایست  با همفکری ریسک های های پروژه را کاهش دهیم.


 
گفتنی است، دایرکت دبیت یا برداشت مستقیم سرویسی است که با توافقی سه‌جانبه بین مشتری، بانک و صاحبان کسب‌ و کارها این امکان را فراهم می‌کند تا پرداخت بهای خدمات به‌ صورت مستقیم و خودکار از حساب بانکی مشتری صورت گیرد که این خدمت با تاکید بانک مرکزی در بالغ بر ۱۸ بانک فعال کشور اجرایی و در دسترس مشتریان سیستم بانکی قرار گرفته است.

 

منبع خبر: بانکداری ایرانی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics