تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد دو برابری تولید نیرو با انرژی خورشیدی

بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد با توسعه انرژی خورشیدی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و چین، انتظار می‌رود ظرفیت انرژی خورشیدی جهانی در مقیاس گسترده برای تولید نیرو در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دو برابر رشد کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، نیروی خورشیدی سریع‌ترین نرخ رشد را در میان منابع تولید برق داشته و سهم بازار را از سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ حرارتی و گاز طبیعی ربوده است زیرا دولت‌ها و شرکت‌ها به میزان فزاینده روی معرفی اهداف انرژی پاک متمرکز شده‌اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشت تحقیقاتی نوشت: ما انتظار داریم هزینه‌های کمتر نیروی خورشیدی و حمایت‌های سیاستی مطلوب، زمینه مساعدی را برای رشد ظرفیت انرژی خورشیدی در مقیاس گسترده برای تولید نیرو فراهم کند.

 

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد نصب انرژی خورشیدی در مقیاس گسترده برای تولید نیرو در سطح جهانی امسال به ۱۰۸ گیگاوات خواهد رسید که ۱۲ درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود و سپس ۱۰ درصد دیگر در سال ۲۰۲۰ رشد کرده و به ۱۱۹ گیگاوات می‌رسد.

 

این بانک انتظار دارد رشد ظرفیت خورشیدی در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۹ گیگاوات و در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۵ گیگاوات بالغ شود.

با در نظر گرفتن تأسیسات خورشیدی مسکونی، اکثر تحلیلگران انتظار دارند ظرفیت تولید نیروی خورشیدی جهانی به زودی به ۶۰۰ گیگاوات صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، رشد نیروی خورشیدی تنها مرهون توجه دولت‌ها به اهداف پایداری و انرژی پاک نبوده است بلکه قیمت پنل‌های خورشیدی در سال‌های اخیر افت چشمگیری پیدا کرده است.

 

طبق اعلام شرکت مشاوره انرژی "وود مک کنزی"، هزینه پنل‌های خورشیدی در آمریکا از حدود ۷۰ دلار به ازای هر وات برق که در سال ۱۹۸۰ تولید شد، به ۳۶ سنت در هر وات کاهش پیدا کرده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics