تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسریع مراحل داوری ورود جوانان صاحب ایده به پارک علم و فناوری زنجان

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: مراحل داوری ورود جوانان صاحب ایده و محصول به پارک، تسریع شده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، داوود مرادخانی در نشست خبری با بیان اینکه تاکنون در پارک برای ۶۲۲ نفر و در مرکز رشد برای ۱۱۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان، ردیف بودجه‌های اعتباری دارد و تولد پارک باعث شده است که ردیف بودجه ملی نیز به ردیف استانی افزوده شود که این ردیف‌ها صرفاً برای جوانان و کارآفرینان استفاده خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به افزایش ردیف بودجه‌های ملی پارک‌ها در سال ۹۸، ادامه داد: سال آتی، پارک‌ها حداقل ۷۰ درصد افزایش اعتبار خواهند داشت. این در حالی است که بر اساس تاکید استاندار زنجان به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان، مهم‌ترین رسالت پارک، هم‌افزایی و هم‌دلی است. ما به دنبال انحصار نیستیم و خوشبختانه از زیرساخت‌های خوبی در استان برخورداریم.

 

مرادخانی با بیان اینکه در جهت توسعه اکوسیستم پارک علم و فناوری، مجبور بودیم ذی‌نفعان را شناسایی کنیم، افزود: ذی‌نفعان کسانی هستند که در فضای پارک آموزش‌های لازم را می‌بینند. در همین راستا با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسانده‌ایم تا شرایط برای توسعه اکوسیستم هموار شود. مهم‌ترین وظیفه ما حمایت است و هر کسی که به پارک می‌آید و ایده‌ای دارد، ایده‌اش ارزیابی می‌شود تا ببینیم که فناور است یا خیر؛ چرا که اگر فناور باشد به یکی از ساختارهای پارک وارد می‌شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان تصریح کرد: روند به این صورت است که اگر کسی ایده داشته باشد و ایده خود را به محصول تجاری تبدیل کرده باشد، فناوری است که وارد ساختار پارک علم و فناوری می‌شود. همچنین اگر کسی ایده خود را به محصولی تبدیل کرده باشد که هنوز تجاری نشده است، وارد مرکز رشد می‌شود. در مقابل کسی که ایده دارد ولی محصولش هنوز کامل نشده است وارد مرکز پیش‌رشد می‌شود.

 

وی افزود: کسی که ایده دارد و در این اندیشه است که محصول خود را چطور تولید کند، به مرکز خلاقیت و شکوفایی وارد می‌شود و شخصی که هنوز از ایده‌اش مطمئن نیست به مرکز کار مشترک وارد می‌شود؛ در واقع کسانی که به اردوی استارتاپی می‌روند، نیاز دارند که ایده‌پردازی را آموزش ببینند. این در حالی است که پارک مثل منطقه آزاد بوده و از معافیات‌های مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی برخوردار است.

 

مرادخانی با اشاره به اینکه این پارک، سی و یکمین پارک استانی است، یادآور شد: فضا و امکانات ما ضعیف است و هر تعداد پارک دیگر که راه بیفتد، به همان تعداد ردیف بودجه‌های ملی به استان اضافه می‌شود و ما نیز استقبال می‌کنیم. حکم رئیس پارک علم و فناوری از طرف وزیر علوم صادر شده است. داخل کشور نیز سه پارک داریم که ذیل دانشگاه است و پارک دانشگاه تکمیلی علوم‌پایه نیز یکی از آن‌ها است.

 

وی افرود: ردیف بودجه ملی پارک استان، مستقیم به خود پارک اختصاص می‌یابد ولی ردیف بودجه ملی پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه ابتدا به حساب دانشگاه واریز می‌شود. همچنین حکم رئیس پارک علوم‌پایه را رئیس دانشگاه صادر می‌کند. اینکه چراغ پارک دانشگاه علوم‌پایه روشن شود، از افتخارات ما است.

 

مرادخانی در ادامه با بیان اینکه سال‌های گذشته، استان زنجان فاقد مرکزیت داوری اختراعات استانی بود، افزود: با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، پارک علم و فناوری استان، مرکز مدیریت ارزیابی و داوری ثبت اختراعات شده و همین باعث شده است که سرعت ارزیابی و پاسخ‌دهی به نامه‌ها به زیر یک ماه برسد. همچنین، برای ورود جوانان به پارک، ساختاری وجود دارد و فرد باید مراحل داوری را طی کند. خوشبختانه این مراحل تسریع شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه مشخص شود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics