تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفاهم سازمان زمین و مسکن با بنیاد مسکن به سود حاشیه نشینان چابهار

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهم نامه این سازمان با بنیاد مسکن برای واگذاری زمین به بنیاد با هدف ساخت مسکن برای حاشیه نشینان چابهار خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، علی نبیان در نشست خبری تشریح فعالیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در ایام تعطیلات نوروز با همکاری دادستانی‌های سراسر کشور در زمینه حفاظت از اراضی ملی و دولتی اقدام خواهیم کرد تا مانند چند سال اخیر از زمین خواری در تعطیلات نوروز جلوگیری شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه طی هفته جاری با بنیاد مسکن تفاهم نامه‌ای در خصوص واگذاری زمین برای رفع مشکل حاشیه نشینی شهر چابهار به دستور وزیر راه و شهرسازی امضا خواهیم کرد، تصریح کرد: بر این اساس به بنیاد مسکن در چهار منطقه شرق چابهار برای خانوارهای حاشیه نشین زمین داده می‌شود تا بنیاد مسکن اقدام به ساخت واحد مسکونی برای این خانوارها کند. با این حال خانوارهایی که در حاشیه شهر چابهار بر روی اراضی دولتی اقدام به ساخت مسکن کرده اند، سند همان زمین اعطا شده و برای کمک به درجاسازی واحد مسکونی خود، به آنها کمک خواهیم کرد.

 

وی افزود: همچنین به بنیاد مسکن برای کمک به روند احداث بخشی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که برعهده وزارت راه و شهرسازی است، زمین دولتی واگذار می‌شود.

 

به گفته نبیان قرار است در این طرح ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود که از حوزه کاری سازمان ملی زمین و مسکن خارج است ولی بخشی از زمین‌های ۱۰۰ هزار واحدی که قرار است بنیاد مسکن احداث و به مردم واگذار کند را سازمان ملی زمین و مسکن تأمین خواهد کرد.

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: زمین‌هایی که قرار است به این طرح احداث ۴۰۰ هزار واحد اختصاص یابد در حال احصاء و آماده سازی است که پس از مشخص شدن جزئیات آن، متراژ مورد نظر معرفی خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه‌های مسکن مهر وابسته به سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این سازمان مسئولیت تعدادی از پروژه‌های شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را برعهده دارد که مهمترین موضوع کمک به تسریع در تکمیل پروژه‌های باقی مانده است. تاکنون برای ۴ استان جشن تکمیل طرح مسکن مهر برگزار کرده ایم و با توجه به اینکه در ماه جاری پروژه مسکن مهر خراسان جنوبی پایان می‌یابد در فروردین ماه سال آینده جشن تکمیل مسکن مهر این استان را برگزار خواهیم کرد.

 

نبیان یادآور شد: پس از ورود اسلامی به وزارت راه و شهرسازی، فرآیند راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان از سازمان ملی زمین و مسکن منتزع و به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است. این معاونت در حال طی کردن مراحل راه اندازی این سامانه است تا از آن رونمایی کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن اراضی مورد نیاز خود در زمینه اجرای مسکن اجتماعی ویژه خانوارهای کم برخوردار را از این سازمان دریافت کرده و ما به وظیفه خود در خصوص تعهدی که داشته ایم، عمل کرده ایم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اراضی رفع تصرف شده از دست زمین خواران در طول سال ۹۷ گفت: ۲۵۹۸ مورد تصرف اراضی ملی به ما گزارش شد که مجموع مساحت این زمین‌ها، ۹۸۲ هکتار به ارزش هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بود که توانستیم در سال ۹۷ این میزان از اراضی ملی و دولتی را از دست متصرفان رهاسازی کنیم.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics