تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیشترین شکایات مردمی از نان، میوه، رستوران‌ها و تعمیرگاه‌ها

معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: نان، میوه و سبزیجات، رستوران‌ها و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات مردمی را بر اساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند.

 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاستهای این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، اظهار داشت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و کنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 شهرام میراخورلو، با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته، گفت: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۶۵ درصد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۵ درصد باقیمانده نیاز به کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.

 

وی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را بر اساس نوع خدمات به خود اختصاص داده اند. همچنین گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، ۳۹۶ فقره با برآورد ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.

 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه، تلاش شده نتایج بررسی شکایات به شاکیان در اولین فرصت و در کوتاه‌ترین زمان اعلام گردد؛ یادآور شد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی می‌پردازند و در تهران نیز با استقرار ۷ منطقه پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارائه گزارش اقدام می‌نمایند.

 

میراخورلو یکی از رسالت‌های مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از طریق بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ سازی و گسترش نظارت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: بر این اساس شهروندان محترم می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics