تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بنگاه های اقتصادی سالانه ۲۴ درصد جریمه دیرکرد بیمه‌ای پرداخت می‌کنند

یک فعال اقتصادی در جلسه شورای اداری، اظهار کرد: بنگاه‎های اقتصادی با کمبود شدید موجودی روبرو هستند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از چابک انلاین، شهرام گیل آبادی با اشاره به پرداخت حق بیمه کارگر، بیان کرد: عدم پرداخت حق بیمه که از طرف کارفرما پرداخت می‎شود به غیر از اینکه مشکلاتی را به وجود می‌آورد، دفترچه کارگر نیز تمدید نمی‎شود و ۲ درصد هم جریمه می‎خورند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تصریح کرد: این دو درصد با توجه به اینکه سود بانک‎ها کاهش پیدا کرده اما سود اینها کاهش پیدا نکرده است و سالانه ۲۴ درصد بنگاه اقتصادی باید جریمه پرداخت کند.

فعال اقتصادی اضافه کرد: این سود فقط برای یک ماه است و به دلیل عدم دریافت لیست ۱۰ درصد دیگر جریمه می‌کنند.

 

گیل آبادی بیان کرد: لیست را در ماه اول تحویل می‌گیرند اما در ماه دوم لیست را تحویل نمی‎گیرد و علت را به گردن سیستم و اینترنت می‎اندازند و 10 درصد جریمه دریافت می‎کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جریمه رقم درشتی است که انتظار می‌رود این مبلغ اصلاح شود و جریمه ۱۰ درصد برای بعد از یک‎سال گرفته شود.

 

این فعال اقتصادی تصریح کرد: بنگاه‎های مشمول قوانین سخت و زیان آور چند سال پیش ۴ درصد کارفرما بایستی برای عوارض کارمزد سخت و زیان آور پرداخت می‌کرد اما در سال‌های اخیر ۴ درصد دیگر به عنوان مستمری به آن اضافه کرده‎اند.

 

گیل آبادی اضافه کرد: در حال حاضر ۸ درصد دریافت می‌کند که مشکل اساسی اینجا است که کارگران در دوران کاری خود در یک بنگاه یا کارخانه کار نمی‌کند و ممکن است چندکارخانه را تا پایان کار خود عوض کند.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل وقتی کارفرما می‎خواهد بعد از دو سال کاری تسویه کند و ۸ درصد را بپردازد، سازمان تامین اجتماعی آن را دریافت نمی‎کند.

فعال اقتصادی عنوان کرد: بیست سال بعد تأمین اجتماعی به سراغ کارفرمای اولی می‌آید و درخواست نرخ همان روز را می‎کند، در حالی‎که کارفرما ۱۸ سال است کارگران را ندیده است.

گیل آبادی گفت: این قانون بر چه اساس و منطقی دیده شده است، انتظار می‌رود تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics