تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تست و بررسی نقاط ضعف و قدرت بسترن B۳۰

بررسی و تست خودروی بسترن B۳۰ نشان می‌دهد، این خودرو شتاب گیری خوب و سواری نرمی دارد، ولی در قسمت عقب خودرو با توجه به تکنولوژی قدیمی استفاده شده در فنربندی، کوبش در دست اندازها حس می‌شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بسترن B30 نخستین بار در سال 2015 و در نمایشگاه شانگهای معرفی شد و وارد بازار های جهانی شد. بسترن B50 اف نخستین نماینده شرکت بین المللی فاو است که به لطف ویژگی های جذابی که دارد در ایران به ماشین موفقی تبدیل شد . بسترن B30 ویژگی های جذابی دارد که در ادامه با آن بیشتر آشنا میشویم. بسترن B30 از پلتفرم BQ32 استفاده می کند که ماشین های موفقی چون فولکس واگن بورا و جتا بر روی این پلتفرم به تولید رسیده اند .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در طراحی بسترن B30 همه سلایق را مد نظر قرار داده اند به طوری که هم جوانان و هم میانسالان طراحی این ماشین را می‌پسندند. داخل کابین بسترن B30 از نظر طراحی وضعیت بهتری دارد و مدرن تر شکل گرفته است علاوه بر این کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده هم سطح قابل قبولی را دارا است. از همه مهم تر وضعیت ارگونومی و راحتی کابین بسترن B30 هم مورد توجه است. در بخش فنی بسترن B30 از پیشرانه ای با طراحی و ساخت فولکس واگن بهره می‌برد که به طور کامل امتیاز ساخت این موتور به شرکت فاو داده شده است.

 

براساس این گزارش کمپانی فاو برای عمده
محصولات خود از پلت فرم های تاریخ گذشته کمپانی های دیگر استفاده می‌کند. برای مثال بسترن B50F بر روی پلت فرم مزدا توسعه پیدا کرده است. بسترن B30 هم از این قاعده مستثنی نبوده و پلت فرم این خودرو از نسل قبلی فولکس واگن "بورا"با نام PQ32 به عاریت گرفته شده است. قابل ذکر است که فولکس واگن از شرکای قدیمی کمپانی فاو است.

 

بسترن B30 از ابعادی برابر با 1500 میلیمتر در ارتفاع،1790 میلیمتر در عرض و 4625 میلیمتر در طول برخوردار و فاصله دو محور آن برابر با 2630 میلیمتر است. همانطور که مشخص است بسترن B30 در طول و عرض و ارتقاع اندکی بزرگتر B50 بوده و فقط فاصله دو محور این خودرو 3 میلیمتر کوچکتر از B50 است. همین ابعاد بزرگتر باعث شده که فضای 480 لیتری صندق بار B30 حدود 30 لیتر بزرگتر از B50 گردد.

 

مشخصات فنی

بسترن B30 از یک موتور 1.6 لیتری با بیشنه قدرت 106 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن بر متر بهره می برد. همانطور که مشخص است موتور این خودرو هم حرفی برای گفتن ندارد چرا که آریزو 5 با داشتن موتور 1.5 لیتری قدرتی برابر با 116 اسب بخار تولید می کند. البته باید گفت موتور این خودرو هم به تبعیت از پلت فرمش از محصولات  رده خارج فولکس واگن می باشد که سالهای متمادی در فولکس واگن هایی که در چین تولید می گردید، مورد استفاده قرار گرفته است. امتیاز این موتور پس از اینکه از تولید فولکس واگن خارج گردید به فاو فروخته شد.تنها نکته برجسته پیشرانه این خودرو استفاده از زنجیر تایم بجای تسمه تایم می‌باشد که علاوه بر کاهش صدا ،دیگر نیازی به تعویض ندارد و بصورت مادالعمر قابل استفاده می باشد.

 

بسترن برای انتقال قدرت این موتور به جعبه دنده های 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین مجهز شده است. این گیربکس سیستم Failure Protection دارد بصورتی که در صورت خرابی گیربکس راننده می‌تواند بدون آسیب به این مجموعه با سرعت کم خود را به تعمیرگاه برساند.

 

آپشنها و امکانات

بسترن B30 از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی برخوردار است. پوشش چرمی صندلی ها و فرمان، فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی ،رهیاب ماهواره ای، سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودر ودر سربالایی ها، ESC، کروز کنترل ،آینه های تاشوی برقی ،سنسور دنده عقب ،سانروف و سیستم صوتی با 6 بلندگو امکاناتی هستند که بر روی نمونه ایرانی نصب شده است. البته موارد دیگری نظیر سسنور باد تایرها ،ورود بدون کلید و گرمکن از دیگر امکانات بسترن B30 است که تاکنون هنوز مشخص نیست بهمن خودرو بر روی نمونه ایرانی عرضه خواهد کرد یا خیر.

 

امکانات ایمنی بسترن B30 هم با توجه به کسب 5 ستاره ایمنی از CNCAP مناسب و قابل قبول می باشد.این خودرو بسته به تیپ های مختلف دارای 2،4 و6کیسه هوا بوده و از سیستم های ترمز ABS +EBD،BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی رده‌های آن به طور استاندارد بهره می برد.

 

 

تست رانندگی:

در یک روز آفتابی با هوای خوب در شهری خارج از تهران برای تست خودرو آمده شدیم. اولین نکته ای که در تست این خودرو جلب توجه می‌کند، صندلی های راحت و اتاق بزرگ خودرو است. چیدمان ساده و قابل قبولی دارد و از آپشنهای مناسبی برخوردار است. خودرو بسیار بی صدا و نرم روشن شد. گیربکس شش سرعته شرکت آیسن ژاپن بسیار نرم و دقیق عمل میکرد. فرمان برقی خودرو نیز عملکرد خیلی نرمی داشت.

ولی در حرکت و ترافیک های شهری کمی احساس می شود تعویض دنده ها زیاد است و گیربکس خیلی دنده ها رو جابجا می کند .

 

این خودرو شتاب گیری خوب و سواری نرمی  دارد، ولی کمی در قسمت عقب خودرو با توجه به تکنولوژی قدیمی استفاده شده در فنربندی کوبشهای دست اندازها کاملاحس می شد.

 

کمی هم کفی صندلی‌های خشک و سفت است. کیفیت پلاستیک استفاده شده در داشبود و کنسول جلو هم خشک و بی کیفیت به نظر می‌رسد.

صندوق عقب بسیار عمیق و جادار بود. خودرو دارای سیستم کیلس وآپشنهای بروز و خیلی خوبی بود.

 

با توجه به برقی بودن فرمان خودرو و این مورد که نیرویی از موتور برای هیدرولیک فرمان گرفته نمی‌شود، نیروی 106 اسب بخاری خودرو بسیار خوب حس می‌شود. البته گشتاور خوب این موتور 155 نیوتن متر هم خیلی به کمک راننده می آید.

 

اگر بخواهیم در نگاه کلی رقبای بی سی رو این رنج قیمت بررسی کنیم نمونه صفر کیلومتر در این این رج فقط می توان چری آریزو 5 معمولی و ساندرو استیپ وی را نام برد. میتوان گفت در رنج قیمتی 160 تا 170 میلیون که قیمت بسترن بی 30 می باشد گزینه بدی به نظر نمی‌رسد با توجه به این که رقبای کمی در این رنج قیمت موجود است. ولی در گزینه های دست دوم می توان به ماکسیما نمونه های اتوماتیک و دستی در بازه سال های 87 تا 89 ، چری آریزو فایو توربو اشاره کرد.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics