تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حمایت دولت از مشاغل خانگی موجب رونق تولید می شود

مدیرعامل موسسه توانمندسازی جامعه سرای خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین راهکارهای اشتغالزایی در جامعه توانمندسازی زنان خانه دار روستایی است که دولت با حمایت از این مشاغل می تواند زمینه ساز رونق تولید شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ازایرنا، توانمند سازی زنان خانه دار یکی از مهمترین رویکرد های تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان های مردم نهاد است اما با نامگذاری سال 98 توسط مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» وقت آن رسیده که موسسه های توانمند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.


وی اظهار داشت: با شروع کار موسسه از سال 96 تاکنون 560 روستایی در زمینه های مختلف صنایع دستی نظیر حوله بافی، تابلوفرش، پارچه بافی، رنگ آمیزی، تراش سنگ و دیگر رشته ها، توانمند شده اند و امروز زیر نظر موسسه جامعه سرا تولید می کنند.


دهقان ادامه داد: در بدو مسیر توانمند سازی در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی که بیشتر از توان زنان با تجربه روستایی استفاده شد کارگاه های عزت نفس و خلاقیت را برگزار کردیم تا امروز کارآموزان رشته های مختلف آمادگی توسعه و رونق تولیدشان را داشته باشند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی اظهار داشت: محصولات تولیدی کارآموزان 100 درصد نخی است و حتی برای رنگ آمیزی این نخ ها از رنگ و عطر گیاهی استفاده شده است.


کارآفرین نمونه خراسان جنوبی افزود: محصولات موسسه جامعه سرا با توجه به توانمندی های تولیدکنندگان خانگی 20 خرداد ماه همزمان با روز صنایع دستی با قوت بیشتری ارایه خواهد شد.


وی افزود: امیدواریم در کنار تلاش تولیدکنندگان، حمایت بیش از پیش دولت را شاهد باشیم.


وی در ادامه با درخواست اینکه دسترسی به مواد اولیه تسهیل شود، گفت: با توجه به نوسانات بازار قیمت مواد اولیه مورد نیاز ثابت نیست و این مهم تولیدکنندگان روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics