تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قول نخست وزیر چین به سرمایه‌گذاران خارجی

نخست وزیر چین به سرمایه گذاران خارجی اطمینان داد که درهای این کشور به روی آن ها بیش از قبل گشوده خواهد شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، لی که کیانگ که در جمع مدیران عامل شرکت های بزرگ جهان سخن می گفت افزود پکن متعهد به اعطای تسهیلات جدید به سرمایه گذاران خارجی است. وی گفت محیط کسب و کار چین بیش از پیش شفاف خواهد شد و دولت آماده اعطای تضمین به شرکت های خارجی برای رعایت حقوق مالکیت و معنوی آن ها است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این نشست که با حضور مدیران عامل شرکت های مطرحی چون دایملر، آی بی ام، بی ام و، پفایزر و ریو تینتو برگزار شد، نخست وزیر چین به تشریح پیشرفت روند مذاکرات تجاری با آمریکا پرداخت. مقامات آمریکایی نیز گفته اند مذاکرات تجاری با چین که بزرگ ترین توافق نامه تجاری آمریکا در چند دهه اخیر محسوب می شود در مراحل پایانی قرار دارد.

 

بحث رعایت حقوق مالکیت، یکی از اصلی ترین موارد اختلافی بین چین و آمریکا محسوب می شود و واشنگتن چین را متهم کرده است با سرقت اسرار تجاری شرکت ها اجازه دسترسی آن ها به بازارش را می دهد.

 

لی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیران شرکت های خارجی اطمینان داد که چین با سلامت از مقطع کنونی عبور خواهد کرد و رشد اقتصادی این کشور بار دیگر به سطوح نیرومند قبلی بازخواهد گشت. دولت این کشور دستیابی به رشد ۶ تا ۶.۵ درصدی را در سال جاری هدفگذاری کرده است. رشد اقتصادی سال گذشته چین ۶.۶ درصد بود که پایین ترین سطح رشد این کشور در طی ۲۸ سال اخیر محسوب می شود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics