تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاظمی: بانک‌ها زمینه ساز تحقق شعار"رونق تولید" هستند

یک عضور کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه «زمینه ساز تحقق شعار"رونق تولید" در قدم اول بانک ها هستند»، اظهار کرد: مجلس باید برای تحقق شعار "رونق تولید"، در بحث اصلاح قانون مقررات بانک‌ها گام نخست را بردارد.

محمد کاظمی، با اشاره به شعار سال ۱۳۹۸ که از سوی رهبری به عنوان "رونق تولید" نامگذاری شد، گفت: زمینه ساز تحقق این شعار در قدم اول بانک‌ها هستند؛ چراکه عوامل تولید به صورت مستمر به مسائل بانک‌ها و تسهیلات بانکی وابسته هستند. دولت در این سال‌ها در خصوص حمایت از تولید پیگیری‌های زیادی داشته و بسیار هم شعار داده است، ولی از سوی دیگر هیچ وجه بانک‌ها با مسئله تولید همراه نیستند؛ اگر نتوانیم در بحث بانک‌ها به صورت جدی اقدام کنیم، در اجرایی شدن شعار سال خیلی موفق نخواهیم بود.

 

وی افزود: در صورتی که به مسائلی مرتبط به تولید مانند ارائه تسهیلات، وام و ایجاد مقدمات توجه نشود، قطعاً در حوزه رونق تولید و حمایت از تولید به مشکل بر خواهیم خورد. گذشته از بحث تحریم‌ها، برخی از تولیدی‌ها در بحث تأمین مواد اولیه و در حوزه توسعه ماشین آلات و تجهیز کارگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند.

 

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اظهار کرد: مجلس باید برای تحقق شعار سال ۹۸ که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، در بحث اصلاح قانون مقررات بانک‌ها قدم اول را بردارد؛ اگر تسهیلات ارزان در اختیار تولید کننده قرار دهیم تا بتواند واحدهای تعطیل شده را راه اندازی کند، آن زمان می‌توانیم زمینه را برای اجرای شدن رونق تولید آماده ببینیم، اما اگر قرار باشد بانک‌ها با سودهای ۲۴ درصد، ۱۸ درصد و ۳۶ درصد به تولید کننده وام داده و یا تسهیلاتی را با ارقام نجومی در اختار آن‌ها قرار دهند، تولید ما که ورشکسته است، همچنان ورشکسته باقی خواهد ماند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics