تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اروپایی‌ها چند درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند؟

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ حدود ۱۲ درصد درآمد خانوارهای اروپایی پس‌انداز شده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاریایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد میزان پس‌انداز خانوارهای اروپایی با ۰.۱ درصد افزایش از ۱۲.۲ درصد در سه ماهه سوم به ۱۲.۳ درصد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. از سوی دیگر در همین مدت نرخ سرمایه‌گذاری خانوارهای اروپایی ۹ درصد عنوان شده است که در مقایسه با مدت مشابه فصل قبل تغییری نکرده است.

 

نرخ پس‌انداز خانوار از تقسیم میزان ناخالص پس‌انداز بر درآمد قابل تصرف خانوارها به دست می‌آید و در آن تغییرات حقوق بازنشستگی نیز مد نظر قرار می‌گیرد. پس‌انداز ناخالص بخشی از درآمد قابل تصرف خانوارها است که به عنوان مخارج مصرفی نهایی توسط خانوارها مصرف نمی‌شود.

نرخ ناخالص سرمایه گذاری خانوارها نیز از تقسیم دارایی ثابت ناخالص بر درآمد قابل تصرف به دست می‌آید.

 

 

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics