تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فدرال‌رزرو:نرخ بهره امسال افزایش نمی‌یابد/داوجونز۱۰۰واحد سقوط کرد

چهارشنبه شب، پس از این که فدرال‌رزرو در بیانیه‌ اجلاس جدید خود اعلام کرد نرخ بهره را امسال افزایش نخواهد داد، شاخص داو جونز و اس‌اند پی افت کردند و سود اوراق خزانه‌داری پایین آمد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، چهارشنبه شب، پس از اینکه فدرال‌رزرو در بیانیه اجلاس جدید خود اعلام کرد نرخ بهره را امسال افزایش نخواهد داد، شاخص داو جونز و اس‌اند پی افت کردند و سود اوراق خزانه‌داری پایین آمد که سهام بانک‌ها را تحت فشار قرار داد.

 

سقوط سنگین سهام گلدمن ساکس باعث شد تا شاخص میانگین صنعتی داو جونز ۱۴۱.۷۱ واحد سقوط کند و در ۲۵۷۴۵.۶۷ واحد به کار خود پایان دهد. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با ۰.۳ درصد افت در ۲۸۲۴.۲۳ واحد بسته شد. اما کامپوزیت نزدک توانست ۰.۱ درصد رشد کند و در ۷۷۲۸.۹۷ واحد به کار خود پایان دهد.

 

بانک مرکزی آمریکا که قبلاً پیش‌بینی کرده بود امسال نرخ بهره را ۲ بار افزایش خواهد داد، امروز در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد امسال هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهد داشت. به این ترتیب نرخ بهره آمریکا همچنان در محدوده ۲.۲۵ تا ۲.۵ درصد، باقی ماند.

 

همچنین فدرال‌رزرو پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را هم که قبلاً ۲.۳ درصد بود، به ۲.۱ درصد کاهش داد.بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که برنامه کاهش دارایی عظیم اوراق قرضه ۴.۲ تریلیون دلاری خود را تا پایان سپتامبر خاتمه خواهد داد.این اخبار باعث شد که نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح ۱ ساله خود، ۲.۵۳۲ درصد، برسد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics