تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی/ بارندگی بهره وری را بالا برد

عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشوربابیان اینکه بارندگی های مستمر موجب افزایش عملکرددر دیمزارهاومناطق آبی شده،گفت:پیش بینی می شودتولید محصولات باغی نسبت به میانگین ۱۰سال اخیر۳۰ درصدرشدکند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، مجتبی شادلو درباره میزان خسارت سیل به تولیدات باغی کشور، گفت: سیل هنوز کاملاً متوقف نشده و آبگرفتگی ها نیز رفع نشده است بنابراین برآورد دقیق خسارت‌ها زمان می‌برد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه در برخی مناطق خسارات زیاد بوده است، افزود: متأسفانه اکثر این خسارات نیز غیرقابل جبران است و همه اعم از دولت و مردم باید به افراد آسیب دیده در این حوادث کمک کنند.

 

عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشور با اشاره به بارش‌های مستمر و متناوبی که در کشور رخ داده است، گفت: این بارش‌ها هم در مناطق دیمزار و هم در مناطق آبی اتفاق افتاده و باعث می‌شود که تولید در این مناطق افزایش قابل توجهی داشته باشد.

شادلو اضافه کرد: البته در برخی نقاط خسارت‌ها ۱۰۰ درصد بوده، برخی زمین‌ها و باغات را سیل برده و برخی دیگر نیز دچار آبگرفتگی شده و از بین رفته‌اند.

 

وی ادامه داد: با این حال همانطور که اشاره شد، بارندگی باعث افزایش بهره وری و عملکرد بهتر دیمزارها شده و اگر اتفاق دیگری رخ ندهد وضعیت خیلی بهتر از گذشته است. به عنوان مثال عمده تالاب‌ها، سدها، قنات‌ها و جلگه‌ها پر آب شده‌اند و مناطق مستعدی بودند که بخاطر کمبود آب، کشاورزی در آنها متوقف شده بود با این بارندگی‌ها کشاورزی در آنجا احیا می‌شود.

 

شادلو افزود: همچنین مناطق سردسیری کشور که عمده مناطق باغی ما در آنجا قرار دارد، امسال از وضعیت اقلیمی خوبی برخوردار هستند در حالی که سال گذشته همین زمان دچار سرمازدگی شدند. خوشبختانه درحال حاضر نیز درختان این مناطق به مرحله گل دهی نرسیده‌اند و تازه درختان بادام و زرد آلو در حال گلدهی هستند.

 

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید میزان تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته چقدر افزایش یابد؟، تصریح کرد: سال گذشته میزان تولید محصولات ما بسیار ناچیز بود و خسارت زیادی در این زمینه دیدیم اما پیش بینی می‌کنیم تولید محصولات باغی نسبت به میانگین ۱۰ سال اخیر، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics