تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

احیای وزارت بازرگانی به ضرر تولید و کشاورزی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وجود وزارت بازرگانی به صورت جدا از وزارت صنعت و معدن سبب تشدید واردات و دوگانگی مدیریت می شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی ابراهیمی به عنوان نماینده مخالف تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه اشکال اقتصاد کشورمان فقط مربوط به ساختار نیست، افزود: درگیر سیاست های اشتباه و بدون برنامه در حوزه اقتصادی هستیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به تغییر چند باره ساختار اقتصادی ادامه داد: اساسی ترین اشکالی که در سیستم اقتصادی کشور حاکم است، دولتی بودن آن است و اجازه نمی دهد بخش غیر دولتی فعالیت کند.

 

ابراهیمی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد به روش غلط عمل می کنیم و آن را به گردن ساختار می اندازیم. چندین بار آزمون و خطا کردیم. با ادغام وزارت صنعت، معدن و تشکیل وزارت صمت در سال 90،​ قرار بود آئین نامه شرح وظایف این وزارتخانه تدوین شود اما تاکنون انجام نشده است. اگر این اتفاق می افتاد کارآیی این وزارتخانه افزایش می یافت.

 

وی گفت: ایجاد وزارت بازرگانی به بخش کشاورزی ما لطمه می زند زیرا دوباره دچار دوگانگی مدیریت می شویم و در واردات برنج، شکر و تجارت چای تجربیات تلخی در این باره داریم.

 

ابراهیمی افزود: قانون تمرکز وظایف و ادغام وزارتخانه ها از اتفاقات خوب بوده است البته اگر به درستی اجرا می شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان حس کردند که وجود وزارت بازرگانی به آنها آسیب می زند.

 

ابراهیمی افزود: اساساً تشکیل وزارت بازرگانی با قانون اساسی و قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام مغایرت دارد و در جنگ اقتصادی باید به تمرکز مدیریت و هماهنگی و تکیه بر توان داخلی روی بیاوریم.

 

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی کنونی به ساختار ربطی ندارد بلکه بیشتر، ناشی از تصمیم گیری های اشتباه است.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics