تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمد ۷۲۰ میلیارد تومانی بازی های ویدئویی طی یکسال در کشور

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام اینکه گردش مالی بازی های ویدئویی در سطح جهان طی سال گذشته ۱۱۰ میلیارد دلار بوده است درآمد حاصل از فروش بازی های ویدئویی در کشور طی سال ۹۶ را ۷۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از تسنیم، حسن کریمی قدوسی در مصاحبه با رادیو افزود: حوزه بازی های ویدوئویی در مقایسه با سایر محصولات فرهنگی دارای بازار بزرگتری است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اعلام اینکه گردش مالی بازی های ویدئویی در سطح جهان طی سال گذشته 110 میلیارد دلار بوده است، اظهارداشت: بازار مناسبی برای تولیدکنندگان بازی در داخل و خارج کشور فراهم است.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اشاره با اینکه حدود 100 شرکت و تیم فعال در حوزه تولید بازی های ویدئویی و رایانه ای وجود دارد از فعالیت سه هزار بازی ساز در داخل کشور خبر داد.

وی ادامه داد: بازی های ویدئویی تولید داخل از معدود محصولات دیجیتالی بوده که در بازارهای جهانی عرضه و درآمدهای ارزی را نصیب کشور می کند.

 

کریمی قدوسی رویکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده را حفظ تیم ها و شرکت های بازی ساز عنوان کرد.

 

وی در ادامه گفت: برای حفظ شرکت ها و تیم ها بازی ساز طرح همگرا طی چهار ماه گذشته اجرا شده و در قالب این طرح حدود 70 تیم بازی ساز در سامانه همگرا ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از شاخصه های اصلی طرح همگرا را همسو و همگرا کردن حمایت های بنیاد مزبور و سایر دستگاه های اجرایی ذکر کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه بر اساس شایسته سالاری از تیم های بازی ساز حمایت می شود، افزود: چهار ماه قبل 70 تیم و شرکت بازی ساز پس ثبت نام در سامانه همگرا و ارائه مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و هر کدام یک رتبه را کسب کردند.

 

کریمی قدوسی با بیان اینکه در حمایت از تیم ها و شرکت ها بازی ساز شفافیت وجود دارد، اظهارداشت: گزارشی از حمایت های ارائه شده از بازی سازانی که در سایت همگرا ثبت نام کرده اند در آخر هر ماه در پورتال قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه حمایت از تیم های بازی ساز تنها حمایت مالی نیست، ادامه داد: هم اکنون از بازی سازانی که در سامانه همگرا ثبت نام کرده اند 12 نوع حمایت ارائه می شود.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: اعطای سرور برای بازی های آنلاین ایرانی، تقبل بخشی از هزینه اجاره محل استقرار شرکت ها، خرید تجهیزات، تقبل بخشی از هزینه های استخدام کارآموز و حضور در نمایشگاه های خارجی از جمله این حمایت هاست.

 

وی از ارائه چهار میلیارد تومان اعتبار طی سال 98 در قالب طرح همگرا به تیم ها و شرکت های بازی ساز خبر داد و گفت: بهار امسال یک میلیارد تومان از اعتبار مدنظر در اختیار 70 شرکت ثبت نام کننده در سامانه همگرا قرار می گیرد.

 

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه اعطای حمایت های مربوطه از شنبه 17 فروردین ماه آغاز می شود، یادآور شد: دوره جدید ثبت نام از علاقه مندان و تیم های بازی ساز اواخر پائیز و اوائل زمستان سال جاری خواهد بود تا در سال آینده مشمول دریافت حمایت های طرح همگرا باشند.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics