تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرورش بوقلمون با سرمایه ۵۰ میلیونی

کارآفرین پرورش‌دهنده بوقلمون درباره فعالیت خود می گوید:برای آغاز فعالیت، نیازمند تسهیلاتی برای راه‌اندازی مجموعه بودیم و به این منظور از صندوق کارآفرینی امید درخواست کمک کردیم.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، زمانی که صحبت از پرورش طیور می شود، پرورش مرغ و مرغداری ها به ذهن می رسد. به اعتقاد کارشناسان این حوزه حیوانات دیگری هستند که ازلحاظ خاصیت به‌مراتب از گوشت مرغ بهتر هستند و شاید فقط در شوخی‌های دوستانه از آن نام ببریم و نشانه‌ای برای پولدار بودن به‌حساب بیاوریم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پرورش بوقلمون اگرچه رمز و رازهای خاص خود را دارد اما از سود تضمین شده ای نیز برخوردار است. اگر سرمایه اندکی دارید و دلتان می‌خواهد کسب و کاری راه بیندازید که سودش تضمین شده باشد و حاضرید برای رسیدن به این مهم شب و روز بدون خستگی کار کنید و صبرتان هم زیاد است، پرورش بوقلمون می‌تواند یک پیشنهاد وسوسه‌برانگیز است.

 

مردم ایران استان قم را به‌عنوان شهری گردشگری و زیارتی و با شیرینی‌های این استان می‌شناسند، اما قم صنایع و تولیدات فراوانی را به کشور عرضه می‌کند. ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به تولید بوقلمون اشاره کرد. ناصر مردانی‌نصیر، پرورش‌دهنده بوقلمون در استان قم به تولید گوشت بوقلمون مشغول است.

 

ناصر مردانی‌نصیر متولد 1345 است و در حال حاضر مزرعه پرورش بوقلمون را اداره می‌کند و در 10سال گذشته در این امر علاوه بر اشتغال‌زایی به موفقیت‌هایی دست یافته است. در مجموعه تحت مدیریت مردانی نصیر چهار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند. از دیگر سو افراد زیادی نیز به‌صورت غیرمستقیم با مجموعه همکاری می‌کنند، از این دسته می‌توان از راننده، کارگران کشتارگاه و مسئولین کنترل کیفیت نام برد.

 

مردانی‌نصیر با بیان این‌که تقریباً10 سال است که درزمینه پرورش بوقلمون فعالیت می‌کنم گفت: پیش‌تر کار در استان اصفهان شهرستان نائین را تجربه کرده بودم. در نائین منطقه کوهستانی قرار داشت که در آن اقدام به پرورش بوقلمون می‌کردیم. منطقه کوهستانی و آب‌وهوای خوب از عوامل مهم درزمینه پرورش ماکیان خصوصاً بوقلمون است. از 3 سال پیش تصمیم گرفتم تجربیاتم را در استانی دیگر ببرم و کارم را در محل جدیدی ادامه بدهم تا این کار در مناطق مختلف گسترش پیدا کند. در قم نیز منطقه‌ای خوش آب‌وهوا وجود دارد که فضای سبز موجود در این ناحیه موجب شده است که فضای مناسبی برای پرورش بوقلمون مهیا شود. به همین سبب مشکلی ازنظر محیط مناسب برای مزرعه پیش رو نبود.

 

این پرورش‌دهنده بوقلمون که سال‌ها از روش‌های سنتی بهره می‌برد پس از ورد به استان قم تلاش کرد تا مزرعه‌اش را به روش‌هایی اداره نماید که در دنیا مرسوم است. در این باره گفت: مهم‌ترین نیازی که ما اعتبار کافی برای تجهیزات و نوسازی ابزار، وسایل نگهداری جوجه و بوقلمون و روش‌های بهداشتی و درمانی بود تا از حالت سنتی خارج‌شده و به‌صورت مکانیزه و مدرن فعالیت خود را ادامه دهیم.

 

این کارآفرین درباره نحوه دریافت وام از صندوق کارآفرینی امید افزود: برای آغاز فعالیت، نیازمند تسهیلاتی برای راه‌اندازی مجموعه بودیم و به این منظور از صندوق کارآفرینی امید درخواست کمک کردیم. در ابتدا درخواست وام 100 میلیون تومانی دادیم اما پس از بررسی توسط کارشناسان درنهایت صندوق وام50 میلیون تومانی در اختیار ما گذاشت. این سرمایه باعث شد تا روند کاری ما راهی جدید در پیش بگیرد.

 

وی درباره نحوه آشنایی خود با مجموعه صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر شناخته‌شده بودن صندوق اظهار داشت: در قم صندوق کارآفرینی امید برای کسانی که مایل‌اند کار جدیدی راه بیندازند شناخته‌شده است. من نیز مجموعه را از طریق دوستانم شناختم که از خدمات صندوق استفاده کرده بود.

 

این پروش دهنده بوقلمون درباره سختی‌هایی که بر سر راه افراد علاقه‌مند به این کار وجود خواهد داشت اظهار داشت:در نگهداری بوقلمون و در کل ماکیان عوامل مختلفی تأثیر دارد. به‌عنوان نمونه دمای موردنیاز در هفته‌های مختلف نگهداری از بوقلمون متفاوت است. در شروع دوره پرورش و در سیستم آشیانه گرم دمای باید حدود 34 الی 36 درجه سانتی‌گراد باشد درحالی‌که این دما را در اواخر هفته اول به 32 درجه سانتی‌گراد است. این دما به‌مرور تا هفته ششم به 18 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که تا پایان مدت نگهداری باید همین دما حفظ شود.

 

البته نوع‌ها و نژادهای مختلف با هم فرق دارد. هرکسی که بخواهد به این کار دست بزند باید نوع جوجه‌اش را بشناسد تا زمینه نگهداری را بر آن اساس انتخاب کند. از دیگر عوامل موردنیاز برای نگهداری بوقلمون می‌توان به تهویه و رطوبت، بهداشت و بهسازی برای جلوگیری و پیش‌گیری از بیماری، فضای لازم و وسایل نگهداری جوجه بوقلمون که تقریباً شبیه به وسایل موردنیاز برای پرورش جوجه‌های مرغ است، اشاره کرد.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics