تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خبر استخدام هزار نفر در آموزش و پرورش استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امسال 25 هزار نفر از طریق آزمون‌های ورودی در سراسر کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: استان سمنان یک هزار نفر را استخدام می‌کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی بعدازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت سالگرد شهادت علامه مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم در سالن جلسات مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امسال 25 هزار نفر از طریق آزمون‌های ورودی در سراسر کشور جذب آموزش و پرورش می‌شوند که سهم استان سمنان، یک هزار نفر است؛ همچنین 90 هزار دانشجو معلم در سال پیش‌رو جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و در قالب تمهیدات اتخاذشده در سال آینده برای 115 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

دستورانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ‌ضرورت اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، کم کردن فاصله بایدها و واقعیت‌ها را جزو نکات کلیدی دانست که در بیانیه گام دوم ترسیم شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به ‌ضرورت رعایت عدالت در بحث آموزش و پرورش که قدرت سازمانی درست و متوازن، سرعت شفافیت و پاسخگویی به مراجعان و ترجیح دادن منافع ملی اشاره و تصریح کرد: هنوز عدالت به معنای واقعی در این حوزه محقق نشده و امید است در قالب اجرای سند تحول بنیادین مشکلات موجود رفع شود.

 

دستورانی تأمین معیشت فرهنگیان و برخورداری دانش‌آموزان از کلاس و مدارس ایمن و به خدمت گرفتن نیروهای توانمند و متخصص را نیز جزو مباحث عدالت آموزشی عنوان و تصریح کرد: همه این موارد جزو بایدهایی است که محقق نشده و در ایستگاه واقعیت باقی مانده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به توصیه رهبری در اصل تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ریشه تمدن‌سازی نوین از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

 

وی افزود: هیچ سطحی در جامعه بالاتر از کلاس درس نیست و اگر در جامعه شاهد ناهنجاری هستیم، حتماً خلأیی وجود دارد.

دستورانی با اشاره به اینکه اگر نبض آموزش و پرورش بیمار باید جامعه هم دچار بیماری خواهد شد، ادامه داد: با رعایت اصل خودسازی باید جامعه را درمان کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح توفیقات آموزش و پرورش استان و همچنین اجرای سیاست‌های ابلاغی وزیر آموزش و پرورش، به اشکالات و کمبودهای مهم این سیستم آموزشی استان اشاره و تصریح کرد: روزآمد نبودن تجهیز هنرستان‌ها و عدم کیفیت برخی واحدهای آموزشی که فارغ‌التحصیلان را با مشکل دچار کرده از مسائل مهمی است که باید برای آن تدبیر شود.

 

دستورانی کسب رتبه اول کشوری در کسب ایران مهارت با کسب 14 درصد از میانگین کشوری، مسجل شدن 500 ملک فاقد سند متعلق به آموزش و پرورش استان، ترویج فرهنگ تحرک با آموزش دوره‌های تربیت‌بدنی به 900 نفر از آموزگاران پایه سوم، افزایش ده درصدی کلاس‌های هوشمند و ارتقای نرخ رشد باسوادی به 98.5 درصد را از مهم‌ترین اقدامات و توفیقات آموزش و پرورش استان سمنان دانست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از برگزاری همایش استانی در روز هفدهم اردیبهشت خبر داد.

 

دستورانی بیان کرد: همچنین در یک هزار مدرسه از یک هزار معلم با مشارکت انجمن اولیا و مربیان تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجلیل از 12 معلم نمونه ویژه با ارزیابی شاخص‌هایی چون دانش، مهارت و ارزش نیز در این ایام تدارک دیده شده است.

 

منبع خبر: فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics