تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معاون وزیر ارتباطات: تلگرام با انتقال سرورها به ایران موافقت کرده است

پیام‌رسان محبوب ایرانیان وارد ایران می‌شود. این خبر را معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده اما هنوز تاییدی از سوی مقامات تلگرام صورت نگرفته است.

قابل انکار نیست که تلگرام به بخش جدایی ناپذیر زندگی آنلاین کاربران ایرانی شده است. پیام‌رسانی که به واسطه نفوذ سریع و عمیق‌اش در بین کاربران ایرانی از زیر تیغ فیلترینگ فرار کرد اما همواره این خطر را بالای سر خود احساس می‌کند. 

خبرگزاری فارس امروز گزارش داده که نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان نشست خبری نمایشگاه الکامپ ۲۳ام از انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران خبر داده است. 

طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های بین المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان به داخل ایران بیاید که برای این کار، به آنها زمان و مهلت می‌دهیم و به دلیل همین الزام، تلگرام پذیرفته که بیاید، در غیر این صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد. 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیرو این مصوبه که آیا درباره فیلتر شدن شبکه‌های جدیدی تصمیم‌گیری شده، گفت: در جریان نیستم. 

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه بسته شدن استارتاپ‌هایی که در بستر تلگرام مبادله پول انجام می‌دادند، گفت: مبادله پول روی تلگرام انجم نمی‌دهیم.

لازم به ذکر است که مسئولان تلگرام هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics