تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ورود مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه نقش آن مرکز در برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن پررنگ می‌شود، از تدوین سیاست‌های مرکز با موضوع فوق، خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری، محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که تمرکز عمده مرکز تحقیقات در سال‌جاری بر موضوع برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن خواهد بود به خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه گفت: پیش‌تر، عمده فعالیت‌های مرکز بر حوزه ساختمان متمرکز بود و مرکز کمتر به اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن می‌پرداخت. در حالیکه در این دوره، سیاست‌ها به گونه‌ای است تا نقش مرکز در موضوع برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، پررنگ شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ای از سوی مرکز تدوین شده است که بخش‌هایی از آن را در جلسات شورای‌عالی مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می‌شود، مطرح کرده‌ایم. در نظر داریم تا نقش موثرتری را با پشتوانه علمی و تحقیقاتی در حوزه برنامه‌ریزی مسکن داشته باشیم.

 

وی در خصوص اینکه تدوین برنامه‌های مرکز تحقیقات در خصوص برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن حاوی چه ویژگی‌هایی است، گفت: موضوعاتی همچون تقسیم فضا، اهمیت زمین در موضوع مسکن، استفاده از ظرفیت قانون‌های بالادستی همچون قانون ساماندهی برای حوزه مسکن، مباحث رهن، صندوق‌های پس‌انداز و در مجموع موضوعاتی مالی حوزه مسکن و همچنین برنامه‌ریزی از جمله ویژگی‌هایی برنامه تدوینی مرکز است.

 

شکرچی‌زاده افزود: این برنامه با توجه به موقعیت شهرها و دهک‌هایی که نیاز به مسکن دارند تدوین می‌شود و برنامه‌ریزی را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهیم.

 

وی تصریح کرد: در سیاست‌هایی که وزارتخانه برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد دارد، پیش‌بینی کرده‌ایم تا نقش مفیدی را برای رصد برنامه‌ها و همینطور ارایه نقطه‌نظرات کارشناسی در خصوص مفاد برنامه‌ها انجام دهیم.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics