تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیگیری آغار عملیات اجرایی شش شهر جدید در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ نیز بیان کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید. در سال ۱۳۹۸ نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار خواهد بود .

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه در تشریح برنامه‌های شرکت عمران در سال ۹۸، گفت: تحریم‌ها بدون شک باعث کاهش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه صنایع خود اتکاه مانند صنعت ساختمان شده و به شدت این حوزه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

 

وی در ادامه تحویل تعهدات مربوط به مسکن مهر، شروع عملیات اجرایی بخشی از تعهد ۲۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن، تحقق پروژه‌های کلان حمل و نقل، سرعت دادن به سیاست ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها و جبران کمبود خدمات را بخشی از برنامه های مهم این شرکت در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: ما در شرایطی برنامه عملیاتی سال ۹۸ را شروع می‌کنیم که عملکرد نسبتا موفقی را در سال ۱۳۹۷ پشت سر گذاشتیم، عملکرد و نحوه عمل و سازماندهی سال ۱۳۹۷ سرمایه ارزشمندی است که به اتکاء آن می‌توان به تحقق برنامه سال ۱۳۹۸ نیز امیدوار بود .

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه، عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است گفت: در این برنامه بخش‌های مختلفی از جمله تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر در قالب خودمالکی، مشارکت در ساخت، مشارکت در محله‌سازی، مشارکت در پیمانکاری و آماده‌سازی و همچنین واگذاری اراضی با تعهد ساخت باید به کار گرفته شود که ضروری است در واگذاری‌های جدید نیز شرکت‌ها دقت کنند هرگونه واگذاری منجر به ساخت شده و تضمین‌ها و مشوق‌های لازم منظور شود.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ و در قالب قانون بودجه امکانات مناسبی برای تکمیل سایت مسکن مهر فراهم شده است گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تسهیلات در پروژه‌های منتخب، هزینه کرد شرکت از منابع داخلی در پروژه‌ها و همچنین امکان فروش عرصه و واریز آن به حساب شرکت فراهم شده است که فرصت خوبی برای به سرانجام رساندن سایت مسکن مهر در شهرهای جدید محسوب می‌شود.

 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت: در این حوزه همچنین استراتژی افتتاح را به استراتژی تحویل تغییر داده و تصمیم داریم هرچه سریعتر پروژه‌های دارای متقاضی و فاقد معارض را به سرانجام برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ نیز بیان کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید. در سال ۱۳۹۸ نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی  شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار خواهد بود .

 

 

به گفته وی از آنجایی که ساخت شهرک‌های اقامتی؛ در سال‌های اخیر، هجوم به عرصه‌های ارزشمند طبیعی، کشاورزی و باغی برای تغییر کاربری و روند تخریب آن‌ها را در اطراف کلانشهرها و شمال کشور تسریع کرده است هیأت وزیران با درک این ضرورت در سال ۱۳۹۶ به وزارتخانه‌های مسئول از جمله وزارت مسکن و شهرسازی مأموریت داد که با شناسایی عرصه‌های قابل برنامه‌ریزی در قالب  شهرک‌سازی  بر این نیاز به صورت برنامه‌ریزی شده در وهله اول در مناطق شمالی کشور پاسخ دهد.

 

از این رو شرکت عمران بارویکردهایی چون پاسخ برنامه‌ریزی شده به تقاضای مؤثر، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حفاظت از محیط زیست و تسهیلات ارزشمند کشاورزی و باغی، فراگیری و عدالت اجتماعی، نظارت عالیه دولت و جلوگیری از رانت خواری و نهایتاً صرفه جویی در منابع آب، خاک و انرژی در سال ۱۳۹۸ این موضوع را پیگیری خواهد کرد چراکه تحقق مصوبه دولت درخصوص استان‌های شمالی (مازندران و گلستان) در اولویت برنامه‌های سال جاری قرار گرفته است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث حمل و نقل در شهرهای جدید عنوان کرد: نظام حمل و نقل کار آمد بین شهرهای جدید و شهرهای مادر از مهم‌ترین عوامل توفیق سیاست ایجاد شهرهای جدید موجود  است در این راستا افتتاح و راه‌اندازی قطار برقی کرج ـ هشتگرد و به دنبال آن اتمام عملیات روسازی قطاربرق بهارستان ـ اصفهان، شروع عملیات روسازی قطار گلبهار ـ مشهد و تکلمیل عملیات سیویل کل مسیر، شروع عملیات اجرایی قطار برقی  پردیس ـ تهران، اجرایی شدن دو خطه قطار حومه ای تهران ـ پرند و مشارکت در راه اندازی مترو فرودگاه ـ پرند از اولویت‌های اصلی ما در سال جاری خواهد بود.

 

وی همچنین بیان کرد: اگرچه اولویت اول شرکت، توسعه نظام حمل و نقل عمومی با اولویت ریلی است اما استفاده از ظرفیت شبکه آزادراهی و بزرگراهی در شرایطی که دسترسی‎ها با مشکل جدی مواجهند مد نظر خواهد بود، به همین دلیل بهره‌برداری از آزادراه سهند ـ تبریز، صدرا ـ دوکوهک، صدرا به بزرگراه اصفهان ـ شیراز و تکمیل جاده دسترسی و تونل شهر جدید علوی در برنامه سال جاری شرکت جای داده شده است.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای مسیرهای دوچرخه در تمامی شهرهای جدید، طراحی و اجرای TOD  ، کمک به توسعه سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، پایانه‌ها و ایستگاه‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از دستورکارهای جدی شرکت در سال جاری مورد توجه خواهد گرفت.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics