تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صنعت نساجی و پوشاک، فرصت یک جهش بزرگ را دارد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های واحدهای تولیدی نساجی و پوشاک و شرایط اقتصادی کشور، این صنعت آمادگی یک جهش خوبی را دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از دولت، سعید زرندی در جلسه ای که با حضور انجمنها و تشکلهای صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد گفت: مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور در کنار همه زحمت ها و تنگناهای که برای تولید کشور ایجاد کرد اما برای صنعت نساجی و پوشاک به یک فرصت تبدیل شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: نوسانات قیمت ارز منجربه کاهش واردات و قاچاق محصولات مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک شده و تولیدات را بالا برده لذا فعالان این صنعت باید از این فرصت جهت تقویت و توسعه تولید داخل استفاده نمایند.

 

زرندی گفت: چند صنعت در سال رونق تولید برای ما اهمیت ویژه دارد که صنعت نساجی و پوشاک از جمله صنایع اولویت دار وزارت صنعت،معدن و تجارت در سال ۹۸ است و ما مصمم به رفع موانع این صنعت برای توسعه آن هستیم.

 

معاون طرح و برنامه افزود: یکی از اهداف مهم سال رونق تولید ، توجه به بازار صادراتی با اولویت کشورهای همسایه می باشد و این صنعت نیز باید برای صادرات گام بردارد.

 

وی در خصوص مشکلات این صنعت از جمله، کمبود نقدینگی، مالیات ، بازسازی و نوسازی صنایع تاکید کرد: در غالب تبصره ۱۸ قانون بودجه برای نوسازی و بازسازی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت نساجی و پوشاک،این واحدها در اولویت دریافت قرار خواهند گرفت.

 

 

 

زرندی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: جلسات ، مکاتبات واقداماتی دراین خصوص انجام شده است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با همراهی خوب خود ،کمک بزرگی به تولید انجام دهد.

 

معاون طرح و برنامه در ادامه تصریح کرد: نمی شود همه شعار رونق تولید بدهند اما در مقام عمل هیچ تفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تولید نداشته باشند.

وی گفت: باید نگاه ها نسبت به تولید تغییر کند و اگر بخواهیم رونقی اتفاق بیفتد الزامات آن هم باید محقق شود.

 

زرندی افزود: گرچه همه از محدودیت های مالی کشور مطلع هستند اما می توان با پیداکردن کسب و کارهای که فرار مالیاتی یا کم اظهاری دارند ، منابع در آمدی مالیاتی تامین شود تا باری از دوش تولید برداشته شود.

 

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: مشکلات مربوط به گمرک یکی از دغدغه های بخش صنعت است که وزارت صنعت،معدن و تجارت آن را پیگیری می کند.

وی گفت: استراتژی توسعه صنعت نساجی و پوشاک که با همکاری تشکل ها و انجمن ها تدوین شده به زودی ابلاغ می شود تا این صنعت با نقشه راه مشخص حرکت نماید.

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics