تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سقوط سکه متوقف شد

در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی سومین افت متوالی را به ثبت رساند، ولی دلار تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرد.

 سکه که روزهای شنبه و یکشنبه 2 و 3 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز دوشنبه 3 هزار تومان دیگر افت را تجربه کرد و با پایین رفتن از مرز یک میلیون و 200 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 198 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که در افت روزهای اخیر فلز گرانبهای داخلی نقش داشت، تغییر موقعیت معامله‌گران در بازار بود. به باور آنها، معامله‌گران بزرگ بازار در گذشته در برابر افت سکه مقاومت و با افزایش خریدها فشار نیروهای بنیادی را خنثی می‌کردند. به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال، به نظر می‌رسد در روزهای ابتدایی مردادماه، معامله‌گران سکه موقعیت خود را تغییر دادند و بیشتر تمایل به فروش پیدا کردند. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که بهای اونس در آغاز بازارهای جهانی همچنان بالای محدوده هزار و 250‌دلار باقی ماند.
از سوی دیگر، روز گذشته قیمت دلار نیز چندان سکه را همراهی نکرد و در افت آن تاثیر نداشت. در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز با افزایش جزئی 2 تومانی به قیمت 3 هزار و 772 تومان رسید. به باور بخشی از بازیگران ارزی، روز دوشنبه معامله‌گران احساس کردند که قیمت دلار به کف رسیده است، در نتیجه سعی کردند با افزایش خریدها در برابر افت بیشتر قیمت مقاومت کنند. این در حالی بود که تقاضای خاصی نیز در بازار وجود نداشت، عاملی که موجب می‌شد انتظارات افزایشی چندان پررنگ نشوند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، نوسان دلار در روزهای ابتدایی مرداد به اندازه‌ای محدود بوده است که پیش‌بینی جهت قیمت در روزهای آینده را دچار ابهام کرده است. با این حال گروهی از معامله‌گران اعتقاد دارند، در ادامه مردادماه قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. به باور این دسته، در اواخر تابستان تقاضا در بازار افزایش پیدا می‌کند و معامله‌گران ارزی ممکن است با چنین چشم‌اندازی تقاضای خود را در روزهای آینده افزایش دهند. مهم‌ترین عاملی که در این بین می‌تواند سد راه قیمت دلار باشد، عرضه بازیگران بازارساز است. عرضه شماری از صرافی‌های بانکی و کاهش تحرکات سفته‌بازان ارزی از جمله عواملی بوده که به ثبات بهای دلار در سال 96 کمک کرده است.
رکورد کاهشی سکه
در سومین روز هفته، بهای سکه سرانجام پس از حدود 38 روز به زیر مرز یک میلیون و 200 هزار تومان رفت. روز دوشنبه، سکه تمام بهار‌آزادی معاملات خود را در کانال یک میلیون و 200 هزار تومان و با قیمت یک میلیون و 201هزار تومان آغاز کرد. این قیمت تغییری نسبت به قیمت بسته شده روز یک شنبه نداشت، ولی درادامه روز سکه در جهت کاهشی حرکت کرد. به گفته فعالان، عده‌ای از سکه‌بازان تصور می‌کردند، در شرایطی که بهای اونس و دلار افت خاصی را تجربه نکردند، سکه بالای مرز روانی باقی بماند. برخلاف انتظار این گروه از حدود ساعت 11:30 فروش‌های سکه در بازار بالا رفت و موجب شد که قیمت به زیر مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان برود. آخرین بار فلز گرانبهای داخلی در تاریخ 23خرداد در کانال یک میلیون و 190 هزار تومان حضور داشت. به نظر می‌رسد از اواخر تیر، مقاومت معامله‌گران سکه در برابر افت قیمت از میان رفته و هم‌زمان تمایل به خرید این فلز گرانبها پایین آمده است.

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics